Ahead-Stikker


Frost

Recommended Posts

Hej medslagere.

 

Jeg har efterhånden et pænt forbrug af trommestikker da jeg laver mange rim-shots eller kant-slag. Stikkerne bliver ret hurtigt flossede på midten og eller knækker. Jeg bruger Vic-Firth 5A/B. Jeg kom til at tænke på de her ahead stikker. Kan det evt. være en løsning eller giver de ikke den samme fornemmelse som træ-stikker og kan de holde til en masse rim-shots? Hvad gør i med jeres stik-forbrug?

 

Frost

Link til kommentar
Del på andre sites

mjaee... jeg flosser også stikker... pga. rimshots.. kan jo ikke helt undgås... seføli skal man ikke slå hårdere end musikken kræver..

 

men vat arm giver ikke samme effekt som at slå igennem :-).. ikke uhæmmet, men der skal sgu slås til i nogle tilfælde.

 

men som sagt med måde: jeg flækker, ved hyppige øvere, ca 1 sæt om ugen.. 5A..

og jeg slår pææææænt hårdt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene.

 

Jeg bruger sådan set ikke flere end dig Henrik, så holdt op imod slid på skind og lign. er det jo som du siger i småtings afdelingen. Tænkte bare om der var en måde at undgå knækkede/flossede stikker på, men ønsker selvfølgelig ikke at miste føling og at smadre skind og lign. Har også tidl. læst pænt dårlige anmeldelser af Ahead-stikkerne, så holder mig til træ og acceptere forbruget:-)

Jeg spiller tråd, så slår også pænt hårdt, men der ligger sikkert også noget teknik i det.

 

Frost.

Link til kommentar
Del på andre sites

kan heller ikke anbefale Ahead!

de bliver også flosset i plastickappen, og skal skiftes jævnligt.

desuden knækker selve plastic tippen også jævnligt af og skal skiftes.

selve feelingen med stikken er virkelig dårlig, føles lidt som en grydeske!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu