Vokaler Som Daft Punk? Hvordan?


Drummer1998

Recommended Posts

Hej. Vi har i mit band bestemt for at gå i en ny retning, nemlig den mere groovy stil.

 

Mig og bassisten skal derfor synge kor (backup stemmer), og vil derfor gerne have hjælp til at finde ud af at få lavet noget ala Daft Punk, altså ''Robot-agtige'' stemmer.

 

Er der nogle der kan hjælpe med en løsning til dette? Vi skal jo kunne spille samtidig med at vi synger kor, derfor duer en vocoder jo ikke?

 

På forhånd tak

 

/Jonathan Larsen

Redigeret af Drummer1998
Link til kommentar
Del på andre sites

Måske er det ok, du skal bare tænke på vi skal kunne synge live. I dette klip viser han jo bare hvordan man laver det på en optagelse der er indspillet....

Måske kigge på klippet igen, og se på hvad han gør fra 1:00 til 3:00, hvor han gør det live?

Redigeret af Trondster
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej... daft punk lyder stammer fra en vocoder - man synger i en mic og styrer tonen med tangenter. En let løsning på dette er en Microkorg

 

Men når du snakker bas er det måske mere relevent at kigge på en talkbox - dette er en type pedal, hvor der løber et rør op til munden, så man former guitarens lyd med sin mund. Den findes flere forskellige, fx http://www.thomann.d...222_talkbox.htm eller klassikeren http://www.thomann.d...e_2_talkbox.htm

 

her er en video med en som bruger talk box på bas (endda til at efterligne daft punk)

 

 

 

 

Edit... havde ikke set du selv nævner vocoder :) Men talk box er et fedt alternativ - især når lyden skal laves ifm strenge instrumenter

Redigeret af Fisk
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis i ikke spiller med klik, så i kan lade vocoderen være præprogrammeret, tja ... hvad med en resonator .. det er ikke daft punk lyden, men måske?

 

 

Men spørg mig ikke om noget med cubase, logic, computere eller andet, sidst jeg havde en resonator eller andet effektgejl mellem hænderne var under et Mike Oldfield flip for ca. 20 år siden.

Redigeret af OakMan
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu