Benny Greb Til Copenhagen Jazzfestival


Henrik Simonsen

Recommended Posts

Jeg var der. Benny spillede som altid fedt, men jeg må sige, at det var en tynd kop te med musikken. Magen til uinspireret elevatormusik skal man sgu lede længe efter. Alle numrene havde omtrent det samme udtryk, samme lyd, samme harmoniske og melodiske univers, ingen nerve, ingen dynamik, men tilgæld en masse ligegyldighed. Poleret og flot, men røv sygt. Men ok... de gamle damer så ud til at nyde det, så det var da altid noget...

 

Ja, jeg beklager - men jeg tog hele vejen fra Hillerød og hjem igen, så jeg var en smule bitter efter den oplevelse.

 

Og så lige en lille positiv note også:

 

Jf. de par diskussioner, der har været vedr. hans signatur-lilletromme, kan kan jeg sige, at den lød (i mine ører) HAMRENDE godt. Hold da kæft! - tør og dyb, men samtidig sprød og fyldig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde også fornøjelsen at høre Benny Greb (BG) med Niels Wülkers, men jeg er kun delvist enig i at musikken ikke var spændende.
Jeg blev heller ikke væltet ned af stolen af musikken til koncerten, men på nær trommerne, synes jeg egentlig at lyden var rigtig flot, i sær Nilses horn. Købte på stedet den seneste Nils Wülkers cd for at få BGs autograf, som jeg lyttede til på vejen hjem i bilen. Den er faktisk feeeeeeee, på sin egen yderst stille måde. Nogen gange er det godt med Deep Purple for fuld udblæsning, andre gange er det fedt med noget stille musik, og Nils Wülkers er rigtig stille, men faktisk rart at lytte til. Og så er det jo Benny Greb der rører i gryderne, og han er bare så musikalsk at det gør noget.
Hvorfor er der ingen der har arrangeret en Clinic med ham??? Er der nogen derhar prøvet og det kiksede, eller er alle gået på ferie??

Link til kommentar
Del på andre sites

, for at få BGs autograf, som jeg lyttede til på vejen hjem i bilen. Den er faktisk feeeeeeee, på sin egen yderst stille måde.

??? Interessant - Må jeg spørge hvilke stimulanser du indtog under koncerten?

;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik også set koncerten. Benny spillede super fedt som altid. Dygtige musikere. Musikken var lidt kedelig og meget "tysk" (ja, kikset elevatormusik, som Christopher skriver).

Der var dog ét nummer hen imod slutningen hvor de fik stemningen lidt op i gear. Ellers var vi alle nok ved at falde lidt i søvn...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu