Let, Småt, Godt, Nemt


Bertram

Recommended Posts

Hej Slagere!

 

Jeg har brugt tiden i ferien på at tjene penge.. og masser...

- Og eftersom det band jeg skal spille med her efter feriens afslutning nok kommer til at kræve at vi vil transportere grej rundt flere gange om ugen, har jeg brug for noget nemt - vi kan ikke få et decideret øvelokale!

 

Jeg leder primært efter en stortromme - helst 16", hvis det kan lade sig gøre..

- Det skal være nemt, så en bækkenarm skal kunne monteres til et ride!

 

Har i nogle forslag, evt til hvad der kan købes, og hvad der kan laves selv? (er ikke den store faglærte snedker, men min far har en smule udstyr og kan hjælpe inden for rimelighedens grænser)

 

Mvh - tak på forhånd

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan evt. prøve at kigge på det nye Ludwig Breakbeat sæt.

http://www.thomann.de/dk/ludwig_breakbeats_set_azure_sparkle.htm

 

Der er godt nok ikke bækkenarm på stortrommen, men det kan jo installeres.

Evt. med sådan en dims:

http://www.thomann.de/dk/ludwig_lapam1_atlas_mount_bracket.htm

 

Så slipper du for at bore ekstra huller, da den samtidig fungerer som lug.

Til sidst mangler du så en bækkenarm. Sådan en kan fås hos Stdrums:

http://www.stdrums.de/shop/product_info.php?info=p239_ch3111.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det er dét, jeg siger om lydklip - især på Youtube:

 

De viser O om hvordan noget lyder. Det man hører er måske 5% trommens lyd - og 95% alt muligt andet.

 

Hvis ikke fordelingen er 1 til 99......

 

Enhver 16" gulvtom kan anvendes med Jungle kit - nu ved jeg jo ikke, hvad I spiller, men jeg vil nu anbefale at finde noget med en 18", så begynder det at lyde som en stortromme. Jeg har ikke hørt en 16", der lyder rimeligt til pop, blues og deroveraf.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle de gode bud! Men faktisk, hvis det er muligt, leder jeg mest efter måske bare en stortromme?

 

- Jeg synes det er lidt ærgeligt at betale for både tammer og snare, - medmindre der er lige så billigt som at købe en stortromme for sig selv, vel at mærke at det er nogenlunde samme kvalitet.

 

Uanset hvad, vil jeg ikke betale mere end 3000!! Hvis det kan gøres billigere så ser jeg endelig det!!

 

- Grunden til det helst skal være en 16" stortromme er at den virkelig skal være let transportabel.. Ikke nok med den mindst skal kunne gå ind i en meget lille bil (citroen c1) størrelses, så skal man også kunne holde ud at bære på den, hvis der en dag skal transporteres med bus (jeg har ingen bil, men snart kørekort derfor har jeg ikke "sikker" transport.)

 

EDIT: Pt ser silverstar sættet mest lækkert ud, taget kvalitet, og det faktum jeg ikke behøver en lilletromme!

 

Mvh

Redigeret af Bertram
Link til kommentar
Del på andre sites

Ved nærmere eftertanke er en 18" stortromme måske alligevel en mulighed!

 

I så fald, hvad er smartest? At købe et helt sæt, eller at købe en løs stortromme?

 

- Mit setup, når jeg vil tage det det med til øve/jam vil blive:

Stortromme, Lilletromme, Hi-hat, Ride.

- Så jeg synes egentlig ikke at jeg vil betale for nogle tammer eller en lilletromme.

 

Jeg vil foretrække ikke at slæbe et bækkenstativ til ride-bækkenet.

 

Er det egentlig overhovedet muligt som ene mand, at slæbe på:

Stortromme, Lilletromme, Ride, Hihat-stativ, Ridebækken, Bækkenarm. Hi-hat..

- Gætter på nej...

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh.. og mht. til hvad slags musik vi spiller! - VI spiller hip-hop på grænsen til noget indie-halløj med et twist af noget folk-funk... ja det er sgu svært at forklare men det kan vel minde lidt om det her:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ved nærmere eftertanke er en 18" stortromme måske alligevel en mulighed!

 

I så fald, hvad er smartest? At købe et helt sæt, eller at købe en løs stortromme?

 

- Mit setup, når jeg vil tage det det med til øve/jam vil blive:

Stortromme, Lilletromme, Hi-hat, Ride.

- Så jeg synes egentlig ikke at jeg vil betale for nogle tammer eller en lilletromme.

 

Jeg vil foretrække ikke at slæbe et bækkenstativ til ride-bækkenet.

 

Er det egentlig overhovedet muligt som ene mand, at slæbe på:

Stortromme, Lilletromme, Ride, Hihat-stativ, Ridebækken, Bækkenarm. Hi-hat..

- Gætter på nej...

 

 

Hvis du har en 18x14" eller endnu bedre, en 18x12", kan den sagtens lægges i én taske til en 18x16" stortromme - der samtidig rummer et 18" Crash/Ride i den ene ende og en 13x3" snare og 13" hihatbækkener i den anden ende.

 

Så skal du have en rygsæk eller taske med pedal, hihatstativ, bækken arm og stol.

 

Intet problem.

 

 

18x12" kan man enten få ved at købe en kedel hos ST og selv sætte dele på - eller ved at finde en forhenværende Tenortromme. Som denne:

 

image-2436_4FE71825.jpg

 

 

Så skal der bare et par benholdere og eventuelt en holder til bækkenarm til - jeg lavede dette ud af den:

 

image-9718_506BF1AC.jpg

 

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Så skal der bare et par benholdere og eventuelt en holder til bækkenarm til - jeg lavede dette ud af den:

 

image-9718_506BF1AC.jpg

 

Jon

 

Jeg håber ikke at det afsporer tråden - men hvad er det for nogen ben, du har sat på stortrommen, Jon? Jeg er ude efter ben af den type, men har ikke kunnet finde nogen der er rundede, kun Gibraltar eller Dixon som begge ser ud til at være "knækkede". Og de runde er bare pænere...

 

/Håkon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg håber ikke at det afsporer tråden - men hvad er det for nogen ben, du har sat på stortrommen, Jon? Jeg er ude efter ben af den type, men har ikke kunnet finde nogen der er rundede, kun Gibraltar eller Dixon som begge ser ud til at være "knækkede". Og de runde er bare pænere...

 

/Håkon

 

Det gør det skam ikke! - Sonor laver de rundede ved jeg, måske er det dem, det kunne godt ligne, er selv enig... de er klart fedest.

 

- Tror jeg må ud i det du siger Jon! Mangler også en lilletromme for at det ikke skal være løgn. Gætter på at man godt kan tage sig en 14x3" i stedet for 13x3" uden problemer? hvis nu det skulle være. Der er simpelthen så mange ting jeg virkelig gerne vil have... uha.. det er træls når man er nærig og eftertænksom.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld ot men er det BadBadNotGoodBand?

 

Ved ikke om de kalder sig BadBadNotGoodBand eller BadBadNotGood... bliver i tvivl nu, men uanset hvad hedder de sådan noget ja! - og de er sgu egentlig ret fede synes jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sidste ot..

Hør deres co-op nummer med Tyler The Creator. Sangen hedder Seven og er for svedig!

 

Men det der breakbeat ville bruge til hephop

 

De laver noget ret fedt med Tyler.. Er ikke fan af ham sådan... men det gør de sgu meget godt. Nogen der kan fange hvilken lilletromme trommeslageren bruger? Ligner en pearl piccolo 13x3 eller sådan noget, men er ikke sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jamen du skal da bare have bygget sådan et sæt.. som jeg har her.. meget meget nemt at have med.. 16x18,10,13" tammer og skal have lavet en 13" lilletromme til sættet.. så skal der kun bruges 1 hihat stativ... og så hænger resten af tammerne på storetrommen.... lidt som Yamaha hipgig http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=25242

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu