Steve Gadd Swinger Ikke(?!) Vildt Godt...

Recommended Posts

Jeg har ikke hørt versionen med Steve Gadd! Steve Gadd er en trommeslager der har sat sit mærke på musik i noget der ligner 40 år, og vi tænker alle "Fifty ways to leave your lover". Jeg har bare ikke fantasi til at forestille mig at han kan spille "Sunshine of your love" så det lyder interessant.

I mine øjne er "Sunshine of your love" vanskeligt fordi det trommemæsigt er anderledes end det jeg er vant til, nemlig rytme med stortromme, lilletromme og hihat. Som jeg husker det, var Ginger Baker meget interesseret i afrikansk musik, og det er efter min opfattelse det han lever ud i "Sunshine of your love". Og jeg synes at han slipper godt fra det. Jeg mener ikke at der er tale om et nummer der swinger, tvært i mod, mener jeg at det rocker, bla. fordi det er dejligt synkoperet - på en meget direkte måde. Til gengæld er der en Cream video fra tresserne hvor de spiller "I feel free", og den synes jeg swinger som ind i h.....!

Zak Wyldes version synes jeg rammer godt, men jeg kender ikke Zak Wylder, men tænker, det må dælme være amerikansk, de er teknisk vildt dygtige, men der er alt for megen guitarlir, det er for meget.

Men smag og behag er heldigvis forskellig. :hmm:

Ha en go dag til alle.

Ved ikke om jeg synes Gadd's ikke svingede... Synes at backbeatet var for "sløret" til at man rigtigt kunne høre hvad der foregik bag trommerne..

Tror altså det er bedre at spille en mere groove-venlig version frem for Gadds.. Hvis ikke engang han kan slippe afsted med at få det til at lyde godt orker jeg næsten ikke at prøve.. og så alligevel..

Hvis det ikke var for det helt overdrevede guitarspil i Zakk Wyldes' så synes jeg sgu egentlig det svinger/rocker rimelig godt på sin helt simplificerede måde (trommerne) ...

Hvis man ikke kan ramme Ginger Baker, kan man jo altid lave den billige:

Den billige fungerer sgu da godt her .. langt bedre lide den tilgang end damhuskro tilgangen.

Men bortset fra det, så synes jeg nu nok Cream ku' møve den af .. måske ikke altid helt stramt, men det har sgu nosser!!

Edited by OakMan

Den billige fungerer sgu da godt her .. langt bedre lide den tilgang end damhuskro tilgangen.

Men bortset fra det, så synes jeg nu nok Cream ku' møve den af .. måske ikke altid helt stramt, men det har sgu nosser!!

Jo tak - så svinger det igen!

Konklusionen for mit vedkommende må nok være, at Ginger Baker spillede den, som den skulle spilles i de gode, gamle dage. Siden da er verden åbenbart blevet kollektivt enige om, at f***e nummeret op gang på gang på gang. Herligt! ...

Jeg ved hvorfor det ikke altid svinger lige godt. Som man kan se i det sidste klip med Cream, skal man bare være strung out på hero-dero for at det lyder rigtigt og det er Gadd jo som bekendt ikke mere og Baker har her på det seneste brændt sin hjerne for meget af.... There, solved the puzzle

• Upvote 1

Jeg ved hvorfor det ikke altid svinger lige godt. Som man kan se i det sidste klip med Cream, skal man bare være strung out på hero-dero for at det lyder rigtigt og det er Gadd jo som bekendt ikke mere og Baker har her på det seneste brændt sin hjerne for meget af.... There, solved the puzzle

Det har da været kendt i lang tid, at alt det bedste musik i verden kun er til på grund af narkotika.

Mere narkomusik, og mindre fusion spillet på en overdosis af red bull!

http://www.youtube.com/watch?v=ffr0opfm6I4

Edited by westmark