May Monorail


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Amerikanske MAY er kendte for deres stortrommemikrofon-monteringssystemer. En praktisk løsning til intern montering af alle stort set alle stortrommemikrofoner. Nu opdaterer MAY systemet med et helt nyt system.


MAY - som forhandles/distribueres af DW - opdaterer nu deres internt monterede mikrofonholdere, med et helt nyt system kaldet MONORAIL. Systemet har ny teknologi hentet fra MAYs systemer til tasteinstrumenter, og giver således en fuldstændig isolation mellem stortrommen og stortrommemikrofonen.


Ydermere kan det nye system justeres til at finde det helt rigtige "sweetspot" placering til mikrofonen - eller mikrofonerne, da systemet kan have to forskellige mikrofoner monteret simultant.


VIDEO

Du kan se Randall May demonstrere systemet for John JR Robinson i denne video.




For yderligere information, besøg MAY/DW via linket herunder.


http://www.dwdrums.com/may/

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det bare mig, eller er der noget der tyder på at den østrigske mean-machine viser den bløde side omkring 4-5 min inde i klippet?
Det lyder som om der er michael jackson musik i baggrunden. (for slet ikke at tale om goldbären slikket)

:D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Forstår det ikk helt

 

Udover der kan sidde to mics på så er der da ikk meget nyt i det ?

 

Har haft det forrige MAY system siden 92.. Og elsker det men ka ikk se nogen grund til at købe dette!.. Hellere 2 af det gamle?

 

Hnm

 

 

Jeg købte mit i SC.. Mit er med en MAY modificeret D112E..

 

ka kun anbefale det.. Absolut nul rummel eller støj fra mic..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja, det er ikke til at sige, der er bare ikke rigtig nogen, som reklamerer med det i hvert fald.

 

Synes ideen med to mikrofoner på engang er en god ting hvor man både dækker sig ind med anslaget samt de dybe toner på en gang. Men ideen med at sætte mics fast inde i tammerne lyder fed, men tager det ikke bare en del af lyden i dem hvis man ikke lige skal bruge micsne?

Link til kommentar
Del på andre sites

BD system er konge... i toms og snare... nahhhh.... ikk imponeret, og MEGET besværligt at justere.. skindet skal jo af!

 

så montering inde i toms/snare er kun smart når du har fast lydmand der ved hvordan det skal justeres og din lyd er den samme altid.. man kan jo ikk lige variere afstanden til skind "on the fly"

 

det er vist også mere de store bands med fast setup der bruger dem.. for de sparer jo plads..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu