Voldsom "balle"-Slager - George Hooks


Kasper Moll

Recommended Posts

Hey folkens,

 

Tjek lige denne fest ud! Ud over en temmeligt stram dresscode på dansegulvet, så er det altså en fest med vild gang i den - blandt andet på grund af de fede energiske trommer! Polyrytmik, teknik og musikalitet går for mig fint op her (nåja - det er nævnt i prioriteret rækkefølge, men stadig!)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Dobbeltpedal med en præcision, som de fleste heavy-drenge kun kan misunde. Polyrytmik og markeringer, som sætter mange jazztrommeslageres ofte lidt fortænkte, indadvendte teknikopvisninger i et frygteligt relief.

 

Det fedeste ved ham her er, at han ikke et sekund er tvivl om hvad der sker i sangen og den øvrige besætning. For mig at se, er mandens væsentligste kvalifikation at han simpelthen spiller dødmusikalsk. At han så er teknisk dygtig også, gør jo ikke noget.

 

Wauw!!

 

Og ja! Det er ganske underholdende at iagttage kapelmesteren ved klaveret. Han ved også godt, hvor musikken skal henad.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

det mest positive jeg kan sige er, at han da i det mindste har set "lyset" og anskaffet sig en dobbeltpedal.

Så nu mangler han bare at smide kalotten, få langt garn, og et metal band at spille i...

 

Kan man da ikke spille i et metal-band, når man er jøde og bærer kalot? Når man nu har en helt overlegen teknik og præcision og ikke mindst musikalitet, som får mange metal-trommeslagere til at blegne.

Redigeret af erik frey
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

det mest positive jeg kan sige er, at han da i det mindste har set "lyset" og anskaffet sig en dobbeltpedal.

Så nu mangler han bare at smide kalotten, få langt garn, og et metal band at spille i...

 

Haha, det er den omvendte "Klip garnet og få dig et arbejde" ;)

 

Ej, i al seriøsitet vil jeg sige at hvis det er det mest positive du kan sige, har jeg ondt af resten af dit band..

Link til kommentar
Del på andre sites

Dobbeltpedal med en præcision, som de fleste heavy-drenge kun kan misunde. Polyrytmik og markeringer, som sætter mange jazztrommeslageres ofte lidt fortænkte, indadvendte teknikopvisninger i et frygteligt relief.

 

Det fedeste ved ham her er, at han ikke et sekund er tvivl om hvad der sker i sangen og den øvrige besætning. For mig at se, er mandens væsentligste kvalifikation at han simpelthen spiller dødmusikalsk. At han så er teknisk dygtig også, gør jo ikke noget.

 

Wauw!!

 

Og ja! Det er ganske underholdende at iagttage kapelmesteren ved klaveret. Han ved også godt, hvor musikken skal henad.

 

Mvh

Erik

 

Lige præcis, helt samme tanker jeg gjorde mig! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Haha, det er den omvendte "Klip garnet og få dig et arbejde" ;)

 

Ej, i al seriøsitet vil jeg sige at hvis det er det mest positive du kan sige, har jeg ondt af resten af dit band..

+1, men jeg tror faktisk ikke, at jeg nogensinde har set en positiv kommentar fra JohnnyNielsen :kiss: .

Link til kommentar
Del på andre sites

det er da super positivt at I kan li' ham så meget, og han spiller da også teknisk glimrende.
men at sige han styrer den dobbeltpedal for hårdt og at heavy drengene må blegne, er da ramt helt ved siden af.
på den anden side hvis man nu ikke ved så meget om dobbeltpedaler, ja så vil jeg da gerne komme med et positivt eksempel på hvordan man kan bruge sådan en rigtigt... God weekend ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

det er da super positivt at I kan li' ham så meget, og han spiller da også teknisk glimrende.
men at sige han styrer den dobbeltpedal for hårdt og at heavy drengene må blegne, er da ramt helt ved siden af.

på den anden side hvis man nu ikke ved så meget om dobbeltpedaler, ja så vil jeg da gerne komme med et positivt eksempel på hvordan man kan bruge sådan en rigtigt... God weekend ;-)

 

Ja, han er også dygtig og meget præcis.

 

Forskellen er blot, at her kører alle 4 lemmer 4/4-fornemmelse samtidig - præcist, dygtigt og også kreativt. Der er bare intet af det der med at benene kører en rytmisk fornemmelse samtidig med at armene kører en eller to andre taktarter samtidig - og det kræver faktisk en del mere, skulle jeg mene.

 

Jeg skrev ikke, at alle metal-drenge blegner, men at mange gør. Og det mener jeg fortsat. Ham med kalotten spiller op mod et band hvis rytmiske kompleksitet er langt større.

 

Og du mangler stadig at svare på, hvorfor langt garn og ingen kalot er en forudsætning for at spille metal. Ham, du viser os her, har da kortere hår og bærer også hovedbeklædning.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

mener skam ikke jeg har skrevet at der sku være nogen forudsætninger eller krav for at spille "metal" ...

men med den teknik ville han jo netop passe perfekt i et "metal" band.

syns stadig det ville da klæde vores stiksvingende hvirvelvind at skifte image, kort eller langt, hue eller ej ,, bare noget andet end det stive, alt for billige jakksæt :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

mener skam ikke jeg har skrevet at der sku være nogen forudsætninger eller krav for at spille "metal" ...

men med den teknik ville han jo netop passe perfekt i et "metal" band.

syns stadig det ville da klæde vores stiksvingende hvirvelvind at skifte image, kort eller langt, hue eller ej ,, bare noget andet end det stive, alt for billige jakksæt :-D

 

alrightythen.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er jeg dog træt af at alle dem som i samtlige diskussioner enten skal sætte balle eller metalslagere i små bokse, som de ikke må komme ud af. Der findes metalslagere som spiller andet end metal, og det kan sgu endda være at balleslageren i diskuterer her også spiller metal og latin,og går til fodbold og håndbold. Derfor er han stadig dygtig, og at første behov er at sammenligne ham med andre man synes er bedre er jo ligegyldigt. Han er stadig god, og sikke en fest han starter. Det er da superfedt, og lad den da så bare ligge der, i stedet for at skulle diskutere en helt musikgenres trommeslageres brug af pedaler, tøj og andet mærkeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu