Formstøbte Ørepropper(In-Ears). Jeg Blev Skuffet!


Drummer

Recommended Posts

Har fået lavet mig et sæt formstøbte, isat et tilpasset sæt 1-vejs højt., og NØJ, hvor jeg glædede mig til at slippe af med store "skovhuggerhøreværn" i øveren.

 

Blev desværre slemt skuffet... Har brugt 2500,- på det, og de smutter ud ad øregangen i løbet af 10 sek., så den ønskede dæmpning slet ikke er tilstede.

 

Vi snakker Siemens høreværn! Har hørt fra andre, at de har samme problem, men hvad er så pointen med at købe i dyre domme, hvis det ikke fungerer? Andre må have samme problem? Hvad gør I?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ej hvor ærgerligt.

Jeg har et par Rexton som har fulgt mig gennem mange år uden problemer.

Jeg syntes du burde kontakte firmaet og høre om de kender til problemet, og evt har en løsning. Ellers må de jo tage dem tilbage eller lave nogle nye.

Håber at det kommer til at gå.

 

Mvh Benny

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må simpelthen bare ikke ske. Mine in-ears "svupper" fast i øret og sidder helt tæt, og sådan skal det sgu også bare være, når man betaler kassen!

 

Jeg ville kontakte Siemens og forlange et nyt sæt, der virker som lovet - eller penge tilbage.

Nye hjælper jo bare ikke hvis mandens øregange er udformet uden holdepunkter. Så kan Siemens jo blive ved med at lave nye med samme resultat. Men jeg vil da nok stille spørgsmål ved den pågældende medarbejders faglighed, hvis han ikke kan se problemet allerede på afstøbningen. Og så er det naturligvis pengene retur.

Redigeret af UlfN
Link til kommentar
Del på andre sites

Puha, kan se du er fra Odense som mig. 2 i bandet har lige fået taget aftryk igår- så følger lige med fra sidelinien, men alt andet lige, så må de i hvert fald ikke falde ud. Jeg synes bestemt ikke du skal stille dig tilfreds med mindre end perfekt fit out of the box. Har selv et par 12 år gamle i glas. Kan huske da de kom sad de lidt løst og lukkede ikke helt tæt- forretningen lavede et quick fix på stedet, ved at lægge et lag lak på- det hjalp, men er blevet slidt af gennem årerne og jeg har bare aldrig fulgt op på det. Så det må være en ommer i min bog. Held og lykke med det- det er fede ørepropper, trods alt.

Hilsen Steen

Link til kommentar
Del på andre sites

... og har samtidig absolut ingen gensalgsværdi modsat ikke-formstøbte in-ears.

 

 

Formstøbt eller ej. Jeg kan ikke forestille mig at brugte ørepropper eller noget som helst brugt "in-ear" frister på brugtmarkedet? :argh::D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene og tankerne omkring det, allesammen.

 

Jeg har snakket med Siemens, som vil prøve at sammenligne str. på støbningerne og selve øreproppen. Derfra må vi så se, hvad resultatet bliver. Jeg skal nok melde det ud herinde, når jeg ved nærmere.

 

Har haft dem liggende længe, inden de kom i brug, så garantien dækker desværre ikke mere.

 

Siemens var selvf. ikke glade for at høre dette, da de jo godt ved, at snakken hurtigt går. Måske er mine ører bare ikke skabt til det. Lad os se, hvad der sker!

Link til kommentar
Del på andre sites

En fyr på DBA ville sælge custom Ultimate Ears fra en semikendt østeuropæisk sangerinde. Han mente, at UE ville kunne "rette" dem til!!! Måtte lige kommentere på hans annonce... ;-)

Ja hvem gider også gnubbe sine øregange i semikendt østeuropæisk ørevoks.

Link til kommentar
Del på andre sites

Øhh... Måske et dumt spørgsmål, men anyways:

 

Er de lavet i et hårdt materiale, eller et blødt?

Da jeg fik lavet formstøbte for næsten 15 år siden viste det sig, at mine øregange var så små, at propperne kun kunne fremstilles i et hårdt materiale (og ikke det bløde, der ellers var standard). Rexton anbefalede derfor, at man kun brugte propperne sammen med en creme, der netop skulle forhindre, at de smuttede ud under brug - kan det være det samme i dit tilfælde...?

Link til kommentar
Del på andre sites

Øhh... Måske et dumt spørgsmål, men anyways:

 

Er de lavet i et hårdt materiale, eller et blødt?

Da jeg fik lavet formstøbte for næsten 15 år siden viste det sig, at mine øregange var så små, at propperne kun kunne fremstilles i et hårdt materiale (og ikke det bløde, der ellers var standard). Rexton anbefalede derfor, at man kun brugte propperne sammen med en creme, der netop skulle forhindre, at de smuttede ud under brug - kan det være det samme i dit tilfælde...?

 

De er lavet i blødt materiale a la noget silikone-agtigt, gætter jeg på.

 

Du siger altså, jeg skal prøve med cremen, eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu