Reggae


KalEl

Recommended Posts

Ifølge konventionen for sociale, økonomiske og kulturelle rettigheder skal der herske absolut ro på 1 slaget i reggea.

Enhver overtrædelse vil medføre straf i form af tvungen overværelse af en Hansi Hinterseer koncert af minimum tre timers varighed, samt to års indrejse forbud på Jamaica.

 

Dont mess with da Reggae and da Rastafari movement marn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man - fremfor at prale med sin viden om tysk schlager musik - seriøst ønsker at studere reggae rytmer, så kan jeg anbefale, at man anskaffer dette nummer af Modern Drummer .

Jeg synes at MD svinger lidt i kvalitet. Men dette nummer er suverænt. Der er interviews med topslagerne, og transkriptioner med Sly Dunbar, Carlton Barret og mange andre.

Jeg er ikke reggae fan. Jeg kan ikke lide religionen og røgen, og slet ikke røgen fra religionen. Alligevel siger jeg køb dette nummer, for musikken er for fed, rytmerne er for seje og de er fantastisk formidlet i det MD nummer.

Har man elektronisk abonnement, er nummeret blot et klik væk.

Rock steady!!!
Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Selvfølgelig er det med ét-slaget en joke - men dog ikke mere end hvis der er én ting, der karakteriserer Reggae - så er det vel det?

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er vel flere sub stilarter indenfor reggea, ska jeg ikke gøre mig klog på. Men sådan har jeg da spillet "balje reggae" ala Bob Marley, Black Uhuru og hvad de nu hed i halvfjerdserne. Ingen markering på 1, frække lifts, stortromme og rimshot på 3, spændende lilletromme og timbales markeringer. Jeg spillede faktisk fast med træ timbales en del år derefter, også til forskellige rock projekter. Jan Sivertsen har jo ikke levet forgæves.

Schlager stilen skal man ikke undervurdere. i 95 gad bandet ikke spille mere på en eller anden danse-dump oppe i Aalborg. Desværre lå der en 4-5 kontrakter på jobs. Om fredagen var der heldigvis kun 7-8 mennesker, så vi vovede pelsen og lagde en masse numre om i Schlager stil hvor feks bassen spillede en typisk tuba-umba-umba figur, svensk hade blæser lyd på keybordet osv osv. Der var efter det job ingen problemer med at få de resterende kontrakter annulleret. Ikke just professionelt men effektivt. Og det blev et total griner job.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at reggae er så meget mere end one drop og det er at simplificere det at gøre det til definition, men ok alle har vel spillet 3 på stortrommen og følt fornemmelsen af reggae og det er fedt at spille onedrop.Men allerede Carlton Barret bruger andre rytmer også på de senere Bob Marley albums, f.eks steppers på Exodus. Jeg kan anbefale Gil Sharones glimrende dvd Wicked Beats, der fører rundt i de forskellige groves i ska, rocksteady, buru og diverse reggaegrooves

Link til kommentar
Del på andre sites

Kanon med en rigtig reggae slager iblandt os. Jeg har ikke lyttet til reggae i mange år, så det er vist på tide at blive opdateret på den front. Jeg har lige søgt på Bibliotek.dk, men kunne ikke finde Wicked Beats.

Jeg kunne kun finde to albums hvor han medvirker, The Dillinger Escape Plan, og Stolen Babies. Hvis ikke det er interessant at låne hjem, så lad mig få et par andre interessante kunstnere, gerne indenfor "rocksteady og buru. Det er to stilarter jeg ikke kender. Ska derimod kender jeg godt.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1lNi9ZKO_0g

Hvor er det fedt. Han spiller også med en timbale til venstre :tu: Nu savner jeg sgu at spille med timbales igen, dejligt instrument :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har købt min på Amazon.com

http://www.amazon.com/WICKED-BEATS-Jamaican-Rocksteady-Drumming/dp/B004CRZLS8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1378158093&sr=8-2&keywords=wicked+beats

Den kan ikke fås på bibliotekerne herhjemme, desværre.

Der er lidt smagsprøver på youtube.

Gil Sharone er vist mest egentlig mere kendt for alternativ rock end ska og reggae, men han spiller de genrer supergodt.

En anden god ny trommeslager er Korey Horn fra Hepcat og især the Aggrolites, mit favorit reggaeband

Link til kommentar
Del på andre sites

Greetings marn, whats ´appenin´? Blessed be the most high,and love to the World marn.

 

Nå, jeg har surfet lidt, og kan godt høre at der er lidt problemer med konventionen for sociale, økonomiske og kulturelle rettigheder, angående 1 slaget. Men jeg hører det som at man laver variationer der implementerer typisk en Four on the floor stortromme figur, som jo stort set bruges alle andre steder også. Det gir jo go energi, og jeg bruger det da også selv, i det shuffle jump blues helvede, jeg spiller nu.

Jeg skal vist til at studere lidt ska. Det er den engelske danse-afart jeg har hørt og spillet ganske lidt. Den originale ska fra halvtresserne har jeg aldrig lyttet til. Det må der straks gøres noget ved.

Korey "Kingston" Horn lyder også som en spændende slager. Tak for tippene angående kunstnere. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke lide religionen og røgen, og slet ikke røgen fra religionen.

Rock steady!!!

Peter S.

 

Nej jeg har normalt også et problem med det område af livet. Ikke kun med Rastafari movement, men også med de andre fraktioner indenfor religions fetishisme. I mine stille stunder spekulerer jeg af og til over hvordan verden ville se ud uden religiøse mennesker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu