Så Kom Det Endelig!


Dennis Hentrich

Recommended Posts

Og så blev det morgen, og jeg fik tid til at pakke det ud.

 

Som Rasmus rigtigt nok har gættet, så er der tale om et Ludwig Breakbeats trommesæt i størrelserne 16"x14", 10"x7", 13"x13" og 14"x5", i farven Azure Sparkle. Jeg havde længe gået og luret på det, og da jeg havde nogle penge til gode hos Thomann som jeg desværre ikke kunne få udbetalt, kunne jeg lige så godt købe noget sjovt. Derudover fik jeg bestilt en Ludwig LW-0515SLDIR lilletromme. Oversat til dansk: En Ludwig Supralite 15"x5" stål lilletromme.

IMAG1362.jpg

IMAG1364.jpg

IMAG1365.jpg

IMAG1366.jpg

 

Og 15'eren. Har høje forventninger til den, og glæder mig til at få den afprøvet i aften.

IMAG1367.jpg

IMAG1368.jpg

IMAG1371.jpg

 

Til sættet fulgte desuden poser. De er beregnet til, selvfølgelig, at transportere sættet. Men de kan samtidig fungere som dæmpere. Smart.

IMAG1372.jpg

IMAG1375.jpg

 

 

Der går lige et par dage før jeg kan få afprøvet dem, men mine umiddelbare førstehåndsindtryk:

Fin, fin kvalitet prisen taget i betragtning. Det koster jo kun lige omkring 3000kr. Kedlerne ligner lidt Pearl Export, så det er med stor sandsynlighed poppel. Sættet kommer med Kina-producerede Remo slagskind og nogle bundskind af mere tvivlsom karakter. Disse bliver nok hurtigt skiftet ud, da jeg ikke synes at Pinstripe er det rigtige til så små trommer. Det bliver nok noget Ambassador eller Emperor istedet.

Tamholderen er en ganske almindelig klassisk en af slagsen. Kugleled og med mulighed for at sætte bækkenarm fast i højre side. Kugleleddet kører desværre ikke så smooth. Det virker til, at selve plastik kuglen ikke er støbt ordentligt. Jeg har skrevet til Thomann for at høre deres mening omkring det. Det er heldigvis ikke værre end at man altid kan købe en ny en istedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool!

 

Det lille Tama ser ellers også fedt ud, hvis man have det HELT småt. Og i birk.

 

Jon

Ja, Tama'et ser også fint ud. Men jeg ville hellere have et sæt med en "rigtig" stortromme, og ikke bare en gulvtam der er konverteret.

 

Og når jeg nu havde forelsket mig i Ludwig'et, så blev det dét ;-)

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Fortæl ENDELIG om 15" snaren!

Fik den lige afprøvet her til aften. Havde desværre kun 5min. til at stemme den lidt inden resten af bandet kom, men kan da godt fortælle om mine første indtryk:

Skind skal skiftes som det første. Men selv med de dårlige fabriksskind, så lød den faktisk overraskende godt. Fantastiske rimshots. Men det er ikke en tromme til de små caféjobs. Den spiller højt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Men jeg ville hellere have et sæt med en "rigtig" stortromme, og ikke bare en gulvtam der er konverteret.

 

 

Jeg finder det sørgeligt at en gulvtam skal omtales nedsættende, bare fordi den konverterer til det den nu engang føler er den rette vej mod egen lykke. Synes efterhånden det minder om en generel hetz mod gulvtammer der er anderledes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg finder det sørgeligt at en gulvtam skal omtales nedsættende, bare fordi den konverterer til det den nu engang føler er den rette vej mod egen lykke. Synes efterhånden det minder om en generel hetz mod gulvtammer der er anderledes.

 

Så så! Jeg har absolut intet imod at de konverterer. Det er deres helt eget valg. Jeg har da også en 18" der efter 33 år som gulvtam endelig fandt modet og sprang ud som stortromme. Men den gik altså hele vejen, og tog den helt store tur med rigtige stortromme reifer osv. Skal det gøres, skal det gøres ordentligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Det ser superlækkert ud - tillykke med det! Jeg er ret spændt på at høre, hvordan sættet siger med nye skind, og hvad der sker med kugleleddet. Går selv og lurer på sådan et sæt! :-)

 

Indtil videre har jeg fået skiftet de ufatteligt dårlige Kina-bundskind på tammerne ud med clear Ambassador, og allerede der har det gjort en kæmpe forskel. Stortrommen behøver umiddelbart ikke andre skind. Der sidder noget PS3-agtigt på begge sider, og den siger utroligt godt. Meget lyd i forhold til den lille størrelse. Overraskende nok, med super meget bund. Overvejer dog at skære et lille hul i fronten, for at få fjernet den, for mig, lettere irriterende "jazz-rebound" der er i lukkede stortrommer.

 

Lilletrommen er umiddelbart ikke det helt store værd. Hardwaren er ok, og kan nok komme til at lyde helt hæderligt med andre skind og seiding, men man kan jo heldigvis udskifte den.

 

Tamholderen er blevet sendt tilbage til Thomann, så jeg venter lige nu på en ny. Derfor kan jeg pt. ikke bruge 10'eren. Men det er ret fedt og udfordrende med kun en tam.

 

Jeg havde sættet ude i haven i sidste weekend for at tage et par solskinsbilleder.

IMAG1392.jpg

IMAG1394.jpg

IMAG1395.jpg

IMAG1389.jpg

IMAG1391.jpg

IMAG1396.jpg

IMAG1397.jpg

 

Her med vintage Premier/Olympic hihat og bækkenstativ, ukendt vintage bækkenstativ samt Yamaha pedal. Jeg går og overvejer at sætte beslag på stortrommen til bækkenarm, og begge dele er indkøbt. Dog ved jeg endnu ikke om jeg har lyst til at bore i kedlen for det.

 

Og så med 12" Paiste Stambul Medium Hihat, 14" Paiste Dixie Medium Thin og 18" Paiste 2002 Medium Crash.

 

Men alt i alt, et rigtig lækkert sæt i super fede størrelser. Og så til bare 3000kr.

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Cool - tak for info! Det lyder umiddelbart som en billig måde at få et lækkert lille cafesæt med kun få modifikationer som nye skind - som man jo nok ville skifte under alle omstændigheder.. Og så ser det jo lækkert ud :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu