Spam Mail


UlfN

Recommended Posts

Har lige fået denne i indbakken. Grineren, men kun fordi sådanne mails åbenbart stadig bliver sendt fra computere bemandet af mentalt underfrankerede Nigerianere.

Det er sgu værre den dag de bliver mere professionelle, og ikke er afhængig af Google Translate, eller hvad disse programmer nu hedder.

 

 

Hej!

Vi meddele dig, at din regning er betalt to gange, og det er på grund af en teknisk fejl.

Når du bekræfter oplysningerne på kortet, vil vi refundere din konto
detaljer :
..................................................................

Ordrenummer : 00-12820191078118
Mobiloperatør : TDC
Betales af : Kreditkort
Status : Venter på tilbagebetali
.................................................................

Baggrund af dette, for sikre, din tjeneste er den ikke afbrudt, vil vi gerne invitere dig at bekræfte og opdatere dine faktureringsoplysninger i dag.


TDC - Privat - Mit TDC - Mere - Sikkerhed -
SIDE TILBAGEBETALING

Tak for din tillid,
Se dig snart på www.tdc.dk
Link til kommentar
Del på andre sites

Prøvede lige at oversætte til engelsk. Det ser ud som om at det er herfra oversættelsen stammer.
Denne her er dog ikke for god: Status: Waiting for tilbagebetali :hmm: hmmm

Hello!

We inform you that your bill is paid twice, and it is because of a technical error.

When you confirm the information on the card, we will refund your account
details:
.................................................. ................
Order Number: 00-12820191078118
Mobile Operator: TDC
Paid by: Credit Card
Status: Waiting for tilbagebetali
.................................................. ...............
Based on this, for sure your service is not interrupted, we invite you to confirm and update your billing information today.


TDC - Private - My TDC - More - Safety - PAGE RECOVERY

Thank you for your trust,
See you soon at www.tdc.dk





Link til kommentar
Del på andre sites

jeg fik forleden en fra DBA som jeg rent faktisk hoppede på i 2sek... pisse irriterende!

 

vær lige opmærksom derude! de bliver altså bedre og bedre til at forsøge at snyde os, til at udlevere kort oplysninger!

 

Unavngivet_zps9d51436b.jpg

 

 

Det der afslørede den, var at de stavede Dba.dk og ikke bare DBA i afsender navn...

Redigeret af Jens Madsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er altid et svarlink. Hvis man holder cursoren (for gud skyld uden at klikke! ) over linket så kan man se at linkteksten og linkadressen aldrig stemmer.

 

Jeg er personligt glad for de mails fra skat.dk som er så ringe Google-transmogriffet at min privat økonomi er endt på finansloven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der afslørede den, var at de stavede Dba.dk og ikke bare DBA i afsender navn...

Ja man skal da passe på, men der er da mindst 5 andre ting som afsløre den her. De kommer dog som du siger tættere og tættere på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også fået den mail, Jens Madsen, og har også fået den fra "fra" et andet firma (mener det var Skype).

 

"Nordea" sendte mig en overgang en meddelelse om at mit kort var spærret, et par gange om ugen, og har også fået fra både "Danske Bank" og "Jyske Bank", som jeg aldrig har været kunde hos.

 

Det mest skræmmende er vel at der stadig er folk der falder for det, når der har været så meget omtale af det i diverse medier.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Ha ha. Dagens griner for mig. Indledningen er hvis det man kan kalde en kende FOR fresh. Hello Skatteyder! :D

Og brugen af udråbstegn er generelt bare lidt ved siden af.

 

Hello skatteyder!
Vi starter tilbagebetaling af skat for 2012
Denne e-mail sendes til at bekræfte, at du er berettiget til en tilbagebetaling af skat på 2,550 KR!
At recive denne refound bedes folow linket og udfylde formularen!

http://ip-50-62-110-103.ip.secureserver.net/flash/sk/index.php

--------------------------------------------------
2013 tilbagebetaling af skat

Link til kommentar
Del på andre sites

Ha, den fik jeg godt 2 af idag!

 

 

 

 

Ha ha. Dagens griner for mig. Indledningen er hvis det man kan kalde en kende FOR fresh. Hello Skatteyder! :D

Og brugen af udråbstegn er generelt bare lidt ved siden af.

 

Hello skatteyder!

Vi starter tilbagebetaling af skat for 2012

Denne e-mail sendes til at bekræfte, at du er berettiget til en tilbagebetaling af skat på 2,550 KR!

At recive denne refound bedes folow linket og udfylde formularen!

 

http://ip-50-62-110-103.ip.secureserver.net/flash/sk/index.php

 

--------------------------------------------------

2013 tilbagebetaling af skat

Link til kommentar
Del på andre sites

Til dem der er i tvivl når de går sjove mails fra banker og kreditkort firmaer mm

 

Se på afsenders FULDE email adresse.. Ender den ikke på firmaets navn plus .dk eller .com så kan fu roligt regne med det er slam.

 

Iøvrigt vil 99,9% af banker og myndigheder ALDRIG sende sådanne ting via email.. De bruger alm post eller eboks eller bankmeddelelser osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Desværre er der mails der kommer nu til dags som er RET godt konstruerede!.. Men igen: se på afsender eller kontakt deres support og kontroller om den er ægte.

Aldrig bare klikke på et link.. For i dag kan bare det at klikke på et link være nok til at du får problemer af den ene eller anden art.. Desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dog er afsender ufattelig nem at forfalske.. ;)

ikke hvis du kigger nærmere på den email adresse der benyttes!

Ikke kun se på hvad den skriver i "fra" linjen.. det er bare tekst.. og ja, der kan man skrive hvad som helst.

 

men den faktiske email adresse.

 

office@mail.skat.net

 

ligner jo ikke ligefrem noget fra fra skat.dk :-)

 

bemærk at der ofte benyttes adresser der indledende ligner de rigtige.. f.eks.

 

skat.dk.net

 

ovenstående er også fake!

Link til kommentar
Del på andre sites

og jo.. der findes måder at fake adressen på også.. her er der kun én udvej.. brug din fornuft... og så igen: BRUG DIN FORNUFT

 

ALDRIG oplyse kreditkort detaljer, bankdetaljer eller password detaljer til NOGEN via et link eller email... det er ikke en fremgangsmåde staten eller banker eller lign. benytter.

 

hvis de mener det er SÅ vigtigt, så gå til deres eget site og gør det der via din konto (login først)..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan jeg ikke svare på... Men en nem måde at afsløre svindel-forsøg på er også at ofte går de jo helt amok med at sende dig en given mail. Det er sjældent at skat sender dig en mail kl. 13:25, så kl. 13:58 og igen kl. 16:18 med samme emne. Og så er der en grund til at mail/mails af den slags ender i spammappen. De seriøse henvendelser er jo ikke en klyngemail men målrettet mod netop dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er jeg ganske enkelt træt af mail programmer der ikke effektivt kan blokerer for spam. Har brugt Spamfighter på den gamle pc. Men det gav lige pludseligt problemer, så Live Mail ikke fungerede mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu