Danmarks Mest Alsidige Trommeslager


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

DK's mest alsidige og aktive trommeslager må - efter min mening - være Klaus Menzer.

 

Han har gjort sig gældende inden for så forskellige stilarter som pop/rock, funk, soul, jazz-fusion, musicals osv. - og han gør det lige overbevisende hver gang.

 

Mig bekendt kan ingen andre måle sig med ham, men er du af en anden mening, så kom med et kvalificeret bud udfra ovenstående kriterie :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med Claes Antonsen? Jeg synes han spiller pisse fedt:-)

 

Frost.

Med al respekt, men hvor kommer alsidigheden ind henne, som det hele ligesom handler om???

 

Kender kun Claes fra pop verden, men der er måske noget jeg har overset?

Link til kommentar
Del på andre sites

Som sagt med alt respekt for de nævnte slagere - During og Antonsen - men det er da mainstream de herrer dyrker... og kan da slet ikke måle sig med Menzer i alsidighed.

 

Tråden handler jo om den mest benyttede trommeslager herhjemme som spiller flest stilarter- altså flest genrer ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Menzer er et godt bud, ligesom Peter Düring, og Claes Antonsen! Og Klemme har virkelig også min store respekt, men mit bud er Lars Daugaard! Han formår virkelig at lyde som genren og på samme gøre det til hans eget. For mig er han den mest alsidige trommeslager i Danmark

Link til kommentar
Del på andre sites

Alex Riel - (fx. pop med Sebastian, masser af Jazz, rock med Billy Cross osv.) - er et værdigt bud

 

Lars Daugaard - (fx. pop med Lars Muhl, Worldmusic med Maryam Mursal, en del teater opstræden osv.) - og et værdigt bud

 

... og så ikke at forglemme, Emil De Wall, som også er meget allround :-)

 

Men jeg synes nu stadig at Klaus Menzer har været mest omkring, og stadig spiller alle mulige stilarter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Niclas Campagnol, Søren Frost er også absolut nogle af de mest alsidige trommeslagere herhjemme. Niels Ratzer fortjener også at blive nævnt synes jeg.

 

Er ikke helt enig i forhold til alsidigheden hos Düring og Antonsen - hvornår har man nogensinde hørt dem spille andet pop/hiphop/rock/cover? De er jo begge ekstremt dygtige trommeslagere (stor respekt for dem begge!), men lige med alsidighed så ved jeg ikke lige...

Link til kommentar
Del på andre sites

Niclas Campagnol, Søren Frost er også absolut nogle af de mest alsidige trommeslagere herhjemme. Niels Ratzer fortjener også at blive nævnt synes jeg.

 

Er ikke helt enig i forhold til alsidigheden hos Düring og Antonsen - hvornår har man nogensinde hørt dem spille andet pop/hiphop/rock/cover? De er jo begge ekstremt dygtige trommeslagere (stor respekt for dem begge!), men lige med alsidighed så ved jeg ikke lige...

 

Jeg synes nu Claes Antonsen viser stor alsidighed i Vild Med Dans programmerne! Her har percussionist Jacob Andersen selvfølgelig også en stor del af æren.

Menzer, Frost og Daugaard er også gode bud :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu