Beverley - Storebror Og Lillebror I Smuk Genforening


Dan "Due" Jensen

Recommended Posts

Jeg har ejet en 14x6,5" Beverley 8120 (aluminium) de sidste par måneder, og den blev lynhurtigt min favorit snare.

Sidste uge var jeg heldig at lave en god handel med Mark Ellen fra UK, hvor en 14x5" Beverley Cosmic 21 indgik - den kom med posten idag. Så nu er jeg nødt til at dele min begejstring...

Begge har 10 lugs og er seamless. Lydmæssigt fuldt på højde med Ludwig Supras - sprød, rar og alsidig :tu:

Enjoy:

 

2013-10-17_20-47-13_838.jpg2013-10-17_20-47-36_43.jpg2013-10-17_20-46-14_642.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan se du har sat alm. skruger i 6,5eren. Passer de direkte i de originale gevind eller har du sat nye gevind i ogsaa?

 

Jeg husker nemlig at de engelske skruer er en anelse tykkere i omkredsen end dem vi er er vandt til i dag. Derfor jeg lige spoerger..

 

Og god fornoejelse med den nye lillebror tromme. Dejlige trommer. Har selv en som du nok kan regne ud, men er traet af de gamle skruer som loesner sig og vil gerne have almindelige med de der smaerte sorte plastik laase dimser...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nej, det er ikke M6.

 

Jeg mener, at almindelige stemmeskruer er 7/32".

 

 

Og ja, moderne stemmeskruer passer i Premier inserts. Gevindet er i princippet en anelse anderledes, men ikke i hverken diameter eller stigning. Kun profilen på selve gevindet er en anelse anderledes, men ikke mere end at det går fint at skifte.

 

Moderne stemmeskruer er en anelse løse i Premier-inserts, det er alt.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Præcis. Som hvad? Som noget meget obskurt noget:

thumb-B1A6_51533761.jpg

Hvis du gerne vil prøve en engelsk alu til få kroner, så køb den Zakarias har til salg.

 

Den er ikke original, er en bastard af en Premier 2000-kedel, der har fået lukket 2 huller med stykker af matchende alu fra en anden 2000, en fed standard strainer, Olympic lugs og pressede reifer.

 

Den lyder godt, og reparationen er god.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjooo, hvis man nu udskiftede badges med nogle B/O, kunne man da godt fristes til at spille på dem. :hmm:

 

Spøg til side. De er satme flotte! Særligt lillesøsteren. Der er jo ingen pitting overhovedet?

Der er altså et eller andet fascinerende ved de gamle engelske trommer. Har også selv fået fat i en Ajax og Autocrat, godt nok i træ, og hardwaren er altså bare super elegant! Det samme med de lugs på dine Beverley.De kunne altså noget med design, de briter!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror, jeg tager et familiefoto af mine eksemplarer i dag... Måske en anglofil skarptrommetråd kunne være hyggelig..

Det særlige fænomen "forsinket fynsk ekko" - men god idé Lego. Jeg har også et par eksemplarer der kunne komme med i den tråd.

 

Og tillykke med dem begge, Dan! De er satme lækre!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg har også to:

 

Det er fantastiske trommer. Om de lyder som Ludwig er egentligt ret ligegyldigt, når bare de lyder
GODT. Og det gør de.

 

5½", lidt ældre model end Dans, samme tromme blot med et tidligere badge:

 

DSC01498.jpg

 

og 6½" som Dans:

 

Beverley_st.jpg

 

Hvis jeg nogensinde finder på at sælge ud af mine lilletrommer, bliver disse to og min Premier 2000 helt sikkert de sidste, som ryger.

 

Tillykke til dig Dan.

 

Mvh

Erik

 

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Hva Erik, du har da også været pænt heldig med Chromen på dine "skarptrommer"

 

Ja, det er en af de sekundære fordele ved britiske alu-trommer: Udover at de lyder godt, er forkromningen langt bedre end mange andre mærkers - herunder Ludwig - fra 60erne - 70erne. Den holder bare bedre.

 

Selvfølgelig er der pitting, alu og crome er en svag kombination. Men der er langt mellem de der helt afskallede eksemplarer, som lyder fedt, men hvor man får lyst til sandblæsning og polering osv.

 

Dans to eksemplarer er også rigtigt flotte - især "lillesøsteren.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, de tidlige er klart bedre end sene. Mine Premier 35 & 36 har ikke været så pæne - og de er fra 80´erne.

 

Jeg har sendt min 36 til af-chromning - og da jeg ikke har givet den den helt store polering er den sådan lidt grå/blød at se på. Sammen med chromen på lugs ser det faktisk fedt ud - svært at fange på billeder:

image-F262_526154DF.jpg

 

Meget mere rå end de fine trommer, d´herrer har.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu