Nej, Man Kan Ikke Få For Mange!.. Basta!


henrikrathje

Recommended Posts

Der er en del der har spurgt, hvilke, og hvor mange snares jeg har..så voila!:

De fleste af mine snares i mit (snart) færdigt indrettede lager

 

PS: lager pga. mangel på plads i huset.. note to self.. næste hus skal ha MEGET mere opbevaringsplads!

 

snares.jpg

 

har 4 mere.. men stadig ikke for meget!

sorry billedet er ringe.. på request må jeg forsøge at lave noget bedre.. der er lidt mørkt pt.

 

PPS: Satser på at lave fotos af alle mine sæt i 2014.. nu skal det være..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Haha!! Du har simpelthen lejet et opbevaringsrum, for at have plads til dine trommer?

 

Jeg mente nok at du havde sådan en hvid Premier - jeg blev spurgt af en amerikaner tidligere på året, om det er rigtigt at vi bare vader i dem herovre. Måtte skuffe ham, og sige at jeg mente, at jeg kunne komme i tanker om en enkelt, der måske kunne have en liggende..

 

Nå - fantastisk lækker samling. Jeg er da også glad for de 3 lilletrommer jeg har. Bestemt....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må le...!

 

Du har jo kun (ca.) 6 gange så mange lilletrommer som jeg har. Og de er da slet ikke federe end mine!

 

:-)

 

Det er jo altid rart at man kan genkalde sig dette billede, når man står og tænker "er det virkelig nødvendig at købe den her, for måske har jeg rigeligt"... Køb, køb køb for sadan!

 

Og selvom du nok siger at det kan du ikke svare på, så stiller jeg alligevel spørgsmålet. Hvad for en ville du ta' med hvis du skulle ud på en øde ø, kun måtte ta' en lilletromme med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må le...!

 

Du har jo kun (ca.) 6 gange så mange lilletrommer som jeg har. Og de er da slet ikke federe end mine!

 

:-)

 

Det er jo altid rart at man kan genkalde sig dette billede, når man står og tænker "er det virkelig nødvendig at købe den her, for måske har jeg rigeligt"... Køb, køb køb for sadan!

 

Og selvom du nok siger at det kan du ikke svare på, så stiller jeg alligevel spørgsmålet. Hvad for en ville du ta' med hvis du skulle ud på en øde ø, kun måtte ta' en lilletromme med?

 

 

godt spørgsmål.. ville nok være min 64 supra 14x5...

 

men håber ikke jeg skal ta det valg.. for der er mange favoritter :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha!! Du har simpelthen lejet et opbevaringsrum, for at have plads til dine trommer?

 

Jeg mente nok at du havde sådan en hvid Premier - jeg blev spurgt af en amerikaner tidligere på året, om det er rigtigt at vi bare vader i dem herovre. Måtte skuffe ham, og sige at jeg mente, at jeg kunne komme i tanker om en enkelt, der måske kunne have en liggende..

 

Nå - fantastisk lækker samling. Jeg er da også glad for de 3 lilletrommer jeg har. Bestemt....

 

nej de er RET sjældne.. har aldrig set andre end den jeg har.. seiding systemet har jeg modificeret til at kunne ta en normal seiding.

 

Trommen hedder forresten "Dominion Major"

Link til kommentar
Del på andre sites

der findes både en Minor og en Super.. Superer såvidt jeg husker med dobbelt seiding system (march agtigt) og min er single

 

Begge med double flange reifer.

har aldrig set et foto af en, kun en tegning fra 30'erne..

 

her er en anden der har fundet en til 15£!!! grrrr..

http://www.vintagedrumforum.com/showthread.php?t=25946

den mangler dog lidt dele men er ellers magen til min DOG er denne med de rigtige 30'er lugs.. min er med 46-47 lugs, hvilket KAN være originalt eller eftermonteret i slut 40'erne.. nobody knows!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha hvor er de dog lækre allesammen!!!!!!

 

Jeg regner dog med, at den lilletromme jeg snart (inden jul) får i hænderne bliver min absolutte favoritlilletromme. Et er dog sikkert, den skal aldrig sælges!!!

 

:tu:

 

den blir god.. nok den hårdeste Keller jeg har haft i hænderne!.. og en virkelig god tone i den!.. mere bund end normalt i en 10 ply.. glæd dig :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

:tu:

 

den blir god.. nok den hårdeste Keller jeg har haft i hænderne!.. og en virkelig god tone i den!.. mere bund end normalt i en 10 ply.. glæd dig :-)

Uha det lyder lovende!

Nu kan jeg da slet ikke vente. :)

 

Det bliver nok den bedste julegave nogensinde!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

 

nej de er RET sjældne.. har aldrig set andre end den jeg har.. seiding systemet har jeg modificeret til at kunne ta en normal seiding.

 

Trommen hedder forresten "Dominion Major"

 

Hej Henrik.

 

Jeg havde også engang sådan en. Købte den hos en cykelsmed i Skødstrup lidt nord for Århus for den også dengang beskedne pris af 20 kr. Nå ja, cykelsmed og cykelsmed! Produkthandler er måske en mere præcis beskrivelse, han handlede med mange slags gammelt skrammel.

 

Den lignede jeg-ved-ikke-hvad. Maling og crom (hvis den altså var forkromet under malingen) var skallet helt af, kun noget særdeles anløbent messing var tilbage. Seidingen lignede en spiralfjeder og seidingmekanismen var kaput. Jeg polerede den til skinnende messing og lakerede den, satte en moderne seiding på, og den lød svinegodt.

 

Det var tilbage i begyndelsen af firserne. Længe inden jeg fandt på - og fik råd til - at samle på lilletrommer, og længe inden jeg vidste, at det er en meget sjælden sag. Jeg solgte den igen efter noget tid, fordi jeg også havde en Ludwig 6½" SuperSensitive og mente, at to lilletrommer var overkill.

 

Ak ja! Der er ting, man bare ikke skulle have gjort.

 

Kunne du ikke lægge nogle gode, skarpe billeder ind i den anglofile skarptrommetråd ved lejlighed?

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Hold da helt k... for en samling. Imponerende må man sige, slår jo Mikas, eller hvem det var der postede et snare familie billede for et år eller to siden.

Ja hvem var det?.. Hmm

 

Men mine er nok ikke så mint som flere andre herinde har.. Men som sagt.. De lyder fedt og fungerer fejlfrit :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold da helt k... for en samling. Imponerende må man sige, slår jo Mikas, eller hvem det var der postede et snare familie billede for et år eller to siden.

 

Det var vist mig - eller jeg gjorde det ihvertfald også - i forbindelse med at en mine trommer (med datostempel indeni) havde rund fødselsdag. Men det var det rene vand ved siden af dette her. Jeg mindes også en anden tråd, hvor en eller anden havde sygt mange lilletrommer. Nej ikke sygt mange - sundt mange! For mange findes nemlig ikke.

 

Mvh

Erik

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt nok har 61/2 supra aldrig rigtigt fungeret for mig!

 

Har haft to.. Og prøvet dem som en gal.. Fungerede sgutte

Endnu mere weird.. 61/2 acro fungerer bedre for mig :-s

 

Tja.. Im.. Hmm.. Different ;-)

Har samme "problem" med Supra'er overordnet set.. Har nu en Tama Metalworks i 14x4" og den lyder så meget federe - meget lig en Acrolite.. Ville gerne have en 6,5" Acrolite..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu