Svenskerne...


Mark

Recommended Posts

catchy tune

 

bassist og slager lider af ungdommens overdrev... de ku spille 1/3 så mange lifts og synkoper og det ville være federe... at spille mange noder gør ikke ting funky.

 

ja jeg er en sur gl. mand... men holdt altså kun til de første 1½ min.. så blev jeg pisse træt af trommer og bas.. fed stemme på vokalen.. ret fede keyboard ting vil jeg sige. Gid han fik fred og ikke blev overspillet hele tiden af de andre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er pissedygtige. Men hold nu kæft hvor lyder det ualmindeligt dårligt i forhold til hvor mange timer de har siddet og klippet det der sammen.

Hele pisset er dubbet med kor og jeg skal komme efter dig og alligevel lyder stortrommen som en badebold.

De prøver at få det til at lyde "live" fordi de decideret mangler en sound. Og det er sguda ærgerligt!

Peace!
Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Man skal jo kunne lide stilarten for f.eks. at få noget ud af Adeles Rolling In The Deep. Men jeg synes man må give dem ros for detaljerne i arrangementerne, meget anderledes version må man sige.

Om man så kan holde ud at høre "Stevie Wonder Jönsson" gi den gas i halvanden time i træk, afhænger jo nok af ørene der lytter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RQnoEaj6bSo

Link til kommentar
Del på andre sites

Man skal jo kunne lide stilarten for f.eks. at få noget ud af Adeles Rolling In The Deep. Men jeg synes man må give dem ros for detaljerne i arrangementerne, meget anderledes version må man sige.

Om man så kan holde ud at høre "Stevie Wonder Jönsson" gi den gas i halvanden time i træk, afhænger jo nok af ørene der lytter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RQnoEaj6bSo

 

pænt formuleret.. enig

Link til kommentar
Del på andre sites

catchy tune

 

bassist og slager lider af ungdommens overdrev... de ku spille 1/3 så mange lifts og synkoper og det ville være federe... at spille mange noder gør ikke ting funky.

 

ja jeg er en sur gl. mand... men holdt altså kun til de første 1½ min.. så blev jeg pisse træt af trommer og bas.. fed stemme på vokalen.. ret fede keyboard ting vil jeg sige. Gid han fik fred og ikke blev overspillet hele tiden af de andre.

 

 

Henrik... prøv at lytte igen.

 

I løbet af de første par minutter (dem som du kunne holde ud) laver trommeslageren 3-4 deciderede fills. Ellers spiller han et helt simpelt four-on-the-floor-beat i verset og et ram-de-samme-markeringer-som-hele-bandet-beat i omkvæddet. Her fortsætter han et steady beat i hænderne, og rammer markeringerne med stortrommen. Han følger faktisk keyboardet hele vejen - og det kunne du jo godt lide... men trommerne er for meget?

 

Come on, guys. Giv nu hele nummeret et retfærdigt lyt, før I rakker skidtet ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja trommerne er for meget.. sorry.. han ghostnoter og putter slag ind overalt.. ekstremt mange fills og markeringer som ikke giver noget positivt til groove.. synes jeg.

 

rakke ned: nej.. jeg giver min mening om det.. jeg siger ikke de spiller af lort! slet ikke!! De er teknisk dygtige!.. bare at: jeg synes ikke det er fed musik, eller fedt trommespil (alle fills er SE HVOR HURTIGT jeg kan.. lidt som når man selv er halvstiv og jammer i øveren med noget Stevie Wonder, Al Jarreau eller lign... skide sjovt.. men ikke noget der gør musikken bedre).. mange er sikkert uenige

 

men jeg er f.eks. heller ikke fan af Dave Weckl i band sammenhæng, hvilket Loops slageren tydeligvis er... så det siger jo også noget om min musikforståelse.. eller iflg. nogen nok mangel på samme ;-)

 

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

hans stemme bliver da også jævnt irriterende at høre på i længden.. og ja! er du gal der er mange fills... FOR mange!!

Jeg hader hans stemme, i det øjeblik han åbner munden. Det er næsten det værste, men i denne sammenhæng er det svært at sætte fingeren på, hvad det værste er..

 

Selvfølgelig er de dygtige på deres instrument - jeg kan bare bedre lide dygtige musikere.

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo det fede med musik! Der er noget for enhver smag. Personligt er jeg helt på røven. Jeg synes de er vanvittig dygtige - ser ud til at nyde det de gør. - ligger så tight at det er løgn. Jeg må indrømme at jeg er solgt. De er da for fede. Jeg synes ikke man skal lægge skjul på at man er dygtig - og det gør de heller ikke. Men det er jo bare min mening og den er jo ligeså god som jeres :)

Redigeret af andersvestergaard
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja de kan sku deres kram, men jeg begynder efterhånden at savne noget nyt. Jeg var fascineret af dem de første par numre de lagde op, men nu synes jeg efterhånden at de alle sammen lyder ens. Det bliver sku for kedeligt i længden. Jeg må give Henrik ret og sige at jeg også havde fået nok efter de første 1½ min. ;)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu