Rumsterstang - Hvad "skal" Der På?


jonaslind

Recommended Posts

Det er vist ikke helt lige meget hvordan man skruer sådan én sammen.

 

 

rumsterstang, gøgler- og cirkusinstrument, kendt i Europa siden middelalderen. Den består af en lang stang, hvorpå der er fæstnet klokker, bjælder, bækkener og en streng, udspændt over en tromme nederst på stangen. Strengen stryges med en savtakket stok, hvorved der opstår en lyd, der minder om lilletrommens. Når stangen stødes mod jorden, lyder det som en stortromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vist ikke helt lige meget hvordan man skruer sådan én sammen.

 

 

rumsterstang, gøgler- og cirkusinstrument, kendt i Europa siden middelalderen. Den består af en lang stang, hvorpå der er fæstnet klokker, bjælder, bækkener og en streng, udspændt over en tromme nederst på stangen. Strengen stryges med en savtakket stok, hvorved der opstår en lyd, der minder om lilletrommens. Når stangen stødes mod jorden, lyder det som en stortromme.

 

Men er det ikke lidt ligegyldigt, hvad man smider på den?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

 

Tak for de mange inputs.

Jeg skal bruge rumsterstangen til en 40 års fødselsdag, så det skal ikke være den vilde udskrivning.

Har investeret i 2 styks 14" bækkener, som skal monteres øverst. Jeg har desuden en tamburin som skal på, men overvejer om det skal være en med skind. Og så prøver jeg at finde et båthorn eller et pivedyr af en slags.

 

Men kom gerne med flere forslag. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu