Bedste Mikrofon Til Kor Bag Trommerne?


woods

Recommended Posts

Hej alle!

 

Jeg er blevet tvunget ud i at synge kor i bandet. Til det skal jeg sjovt nok bruge en mikrofon.

 

Jeg tænker at købe noget brugt til omkring en 5-700 kr. Jeg venter gerne på at det rette dukker op. Dog vil jeg høre, hvad der er det bedste at foretrække? Er der noget, man skal tage højde for, nu hvor jeg spiller trommer? Er der nogle mikrofoner der særligt egner sig til tromme-kor? :)

 

Med venlig hilsen
Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Grundlæggende skal du vælge mellem en alm. eller en headmike. Til kor kan du sagtens leve med sidstnævnte. Det er din stemme og sangtalent der afgør hvilken der passer til dig. Men ud fra dit indlæg har du ingen erfaring, så der er vel ingen grund til at skyde over målet. Jeg har to liggende. En IMG Stage Line et eller andet sted, du kan få for 150 kr, og en Samson Q1 til 300. Begge er som nye da de kun har været reserve vokal mikrofoner.

Tror de fint dækker dit behov.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis I ikke har en lydmand, som står og skruer ned for din mikrofon når du ikke synger, kommer der en del bleed fra trommerne med. Det kan minimeres ved at vælge en mikrofon med en smal karakteristisk - fx supernyre (beta 58 mfl.) - og sørge for at vinkle den så meget væk fra trommerne som muligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger også en Beta58, har også en SM58, men den kunne jeg slet ikke styre - alt går i den! Og ja, de der headsets er noget gejl og man ligner så desuden et fjols med dem.. Mikrofonstativ, svanehals, Beta58 - så er du kørende!

En trommeslager, der synger kor ligner sgu et fjols uanset hvilken løsning han vælger. Det er bare SÅ dansktop agtigt:(

Det er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet men der ER bare et eller andet ufedt ved en trommeslager, der synger kor. Hvis han så spiller eltrommer tilmed så er tegningen komplet.

Woods skriver jo også han er blevet tvunget til det. Sig de må hyre en korsanger eller finde sig en anden trommeslager:)

Redigeret af erge
Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan ikke vinde. Der er INGEN potens i en trommeslager, der synger kor medmindre han har slugt mikrofonen, basta!

Ang. korpiger skal du huske at deres arbejdsdag først rigtig starter når sidste akkord er taget;)

Link til kommentar
Del på andre sites

En trommeslager, der synger kor ligner sgu et fjols uanset hvilken løsning han vælger. Det er bare SÅ dansktop agtigt:(

Det er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet men der ER bare et eller andet ufedt ved en trommeslager, der synger kor. Hvis han så spiller eltrommer tilmed så er tegningen komplet.

Woods skriver jo også han er blevet tvunget til det. Sig de må hyre en korsanger eller finde sig en anden trommeslager:)

Ha, har sgu sunget både lead og kor iført klamt disco show outfit, spillende på et klamt Roland el-sæt, mens fyrværkeriet smeltede mesh skindene. Så kan man vel ikke synke meget dybere kan jeg forstå. :lol:

Redigeret af UlfN
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ha, har sgu sunget både lead og kor iført klamt disco show outfit, spillende på et klamt Roland el-sæt, mens fyrværkeriet smeltede mesh skindene. Så kan man vel ikke synke meget dybere kan jeg forstå. :lol:

Det lyder næsten så grimt at det er cool:)

Link til kommentar
Del på andre sites

En trommeslager, der synger kor ligner sgu et fjols uanset hvilken løsning han vælger. Det er bare SÅ dansktop agtigt:(

Det er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet men der ER bare et eller andet ufedt ved en trommeslager, der synger kor. Hvis han så spiller eltrommer tilmed så er tegningen komplet.

Woods skriver jo også han er blevet tvunget til det. Sig de må hyre en korsanger eller finde sig en anden trommeslager:)

 

Roger+Taylor.jpg

 

Smag og behag selvfølgelig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan ikke vinde. Der er INGEN potens i en trommeslager, der synger kor medmindre han har slugt mikrofonen, basta!

Ang. korpiger skal du huske at deres arbejdsdag først rigtig starter når sidste akkord er taget;)

Levon Helm i The Band

 

Det burde være nok, men jeg kan også nævne:

Dave Grohl i Them Crooked Vultures

Matt Helders i Arctic Monkeys

Per Jørgensen fra The Blue Van

 

Der er masser!

Link til kommentar
Del på andre sites

Inden vi går helt i selvsving over macho fraser uden nosser i.. For det er jo babyagtige ting at sige, så er kor en god egenskab at kunne derude i det virkelige liv.. Især når man kun er 3-4 i bandet..

Har sunget kor i mange bands og gør det stadig.. Mit største problem er at det er lorte svært at sidde stift og spille fedt.. Så ja det er under tvang, men ikke tvang fordi jeg ikk gider men fordi det begrænser mit trommeslageri.. Men når der ikk er andre så stik mig en mic så jeg kan bræge..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Inden vi går helt i selvsving over macho fraser uden nosser i.. For det er jo babyagtige ting at sige, så er kor en god egenskab at kunne derude i det virkelige liv.. Især når man kun er 3-4 i bandet..

Har sunget kor i mange bands og gør det stadig.. Mit største problem er at det er lorte svært at sidde stift og spille fedt.. Så ja det er under tvang, men ikke tvang fordi jeg ikk gider men fordi det begrænser mit trommeslageri.. Men når der ikk er andre så stik mig en mic så jeg kan bræge..

Her har vi nok en mere plausibel forklaring på, hvorfor slagere helst ikke synger.

 

Hvorfor det sku' være utjekket at tromme og synge samtidig, forstår jeg simpelthen ikke ... En guitarist, der synger, er åbenbart ikke utjekket - hvori ligger forskellen? ...

Fakta er jo, at man er mere populær hos det modsatte køn som sanger end som slager - hvis man da kan bruge det som parameter (RIGTIGE mænd elsker jo fi..e).

 

Og billedet med Roger Taylor og mikrofon (han synger iøvrigt pissefedt) viser da, at meget af det, der er skrevet i denne tråd, er noget vrøvl.

 

Kan også nævne Laust Sonne, der gerne synger kor i DAD ... Don Henley (Eagles), der har udødeliggjort mange sange ... Og ikke mindst Phil Collins, der har gjort ditto (kan endda synge, mens han formelig tæsker trommer - det ser da fedt ud):

 

 

PS. Personligt synger jeg gerne både lead og kor OG spiller trommer (dog kun når trommerne er rimelig simple) ... og bruger endda el-trommer ind i mellem på spille-job!! .. (Mikrofon: EV N/D 767 a)

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Er sådan set ligeglad med om en trommeslager synger kor eller ej. Hvis det giver noget til helheden, så er det vel dumt ikke at forsøge. Personligt vil jeg helst undgå at synge kor, men det er fordi jeg ikke synes jeg har en særlig god klang.

 

Men for at komme tilbage til topic, så må I gerne fortsætte med forslag til mikrofoner. Gerne så billige som muligt uden at det begynder at lugte af skole-rock.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu