Flatbase Hvilken Slags Skal Man Vælge...


jonaslind

Recommended Posts

Hey

 

Jeg overvejer at anskaffe mig nogle flatbasestativer, men vakler imellem gibraltar eller Dixon.

 

Jeg har set/rørt/følt ved gibraltar, men ikke ved dixon.

 

Nogen som kan anbefale det ene frem for det andet? (Eller noget 3. måske)

 

http://shop.slagtojctr.dk/product.asp?product=7591

 

http://www.thomann.de/dk/gibraltar_gi_8609_galgen_beckenstaender.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas,

 

Hvad med stativerne fra DW? jeg synes at de helt frie indstillingsmuligheder fungerer rigtig godt og så er de helt vildt stabile uden dog at miste den fede fleksibilitet, som flatbase-stativerne jo har. :)

 

Desuden synes jeg også de er pænest. :)

Vh. Frej

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er fordelen ved flat base stativer?

 

1.Jeg synes at mine bækkener resonerer meget bedre på tynde flatbase stativer end på andre bækkenstativer. :)

 

2. Jeg oplever også at bækkenets evne til at crashe, særligt store bækkener, forbedres på et tyndt stativ.

 

3. De er lette at have med på job.

 

Vh. Frej

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger flatbasestativer fra DRS - både til bækkener og lilletromme/tam.

De vejer ikke meget, fylder heller ikke meget, men de er vældigt stabile. Man kan indstille benene, så de ikke står på hele basen (som med moderne stativer), men alligevel er flatbase.

Jeg har dog ikke noget hihatstativ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gibraltar... billige, lette, alsidige, fylder intet.. OG ingen belastende ligegyldige memory locks (hva hulen laver de på flatbase, hvor ALT drejer sig om at kunne fylde lidt ?).

 

fed tilter som er trinløs, men kan justeres til micro steps, dvs. den kan klikkes i stilling.. fedt når man er ude og hurtigt skal justere vinkel, så man ikke risikerer skiven banker ned i en tromme eller lign.-

 

Kvaliteten er mere end godkendt.. mindst på niveau med DW (som jo ikke er samme kval som i 90'erne desværre).. de er tynde og lette, og jeg har en del hængende på dem.. jo de gir sig lidt mere, men ikke noget det der ikke kan leves med!

 

Check også fødderne!.. de kan nemlig "overtrækkes" nedad hvilket gør at de nemt kan stilles over hinanden (se rød markering).. såvidt jeg husker kan DW ikke dette i så høj grad, og bygger mere på deres klodsede gummi dutter på benene?..

 

Jonas du så dem vel på TS dagene?

 

flatbase.jpg

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu