Hjælp En Medslager! (Øvelokale I Århus)


kylling

Recommended Posts

Hej folkens!

 

Jeg har i de sidste par år stort set ingen interesse haft for trommerne. Den er så kommet tilbage nu, og jeg HUNGRER virkelig efter at få lov til at tæve lidt på min dejlige kedler.

 

Dog er jeg i mellemtiden flyttet på kollegieværelse i Århus, så mine trommer har PT intet sted at stå opstillet.

Mit spørgsmål lyder derfor således: Er der måske nogen der kender et sted i Århus, hvor det for en beskeden sum penge er muligt at stille et trommesæt op?

Jeg tænker, om ikke der er et band med et øvelokale, der måske kan undvære et hjørne, og derved få en lidt billigere leje?

Jeg har ikke tid til at spille mere end 1-2 gange i ugen, så det er ikke fordi at jeg vil komme i tide og utide og larme :-)

 

PS: Mit sæt er af ganske normal størrelse, så det fylder ikke alverden.


Vh. Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis i finder et sted i Århus C, V eller S og mangler 1 ekstra for at kunne få betalt lejen, så kunne jeg være meget interesseret også! :)

 

Skal dog lige have regnet lidt på mit budget før jeg er helt sikker. Jeg har tænkt på at ringe ud til Mono og se om der er nogle muligheder, men får det nok ikke gjort på den gode side af jul pga. flytning, nyt arbejde, julemåned, etc., men måske det kunne være en hjælp for nogle af jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mono har jo et decideret trommerum - ved ikke helt hvor mange der deler - men der smækker man sættet op og deler med en flok andre slagere.

 

Det lyder sgu ikke helt dumt! Dem får jeg lige ringet til :-)

 

Tak for det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har snakket med en fyr fra Mono, som meddeler at deres "trommerum" desværre er helt fyldt.

 

MEN! Han sagde også, at de gik og overvejede at lave et rum mere til samme formål. Hvad siger i, Jonas Dam og Andreas Friis? Kunne det måske være noget i kunne være friske på? Alternativt kunne vi jo kigge efter at leje et helt øvelokale.

 

Jeg har aftalt med ham at jeg sender en mail i morgen. Såfremt at i er klar på at hoppe i et nyt trommerum, så tror jeg helt klart at chancen for at det sker er langt større. Hvad siger i til det? :)

Vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, altså til den rette pris, kunne jeg også godt være interesseret i noget. Bor i Højbjerg, så præmissen med Århus C, S eller V er jeg også med på. Jeg vil også gerne have mulighed for at have mit sæt stående, da jeg også i høj grad har brug for opbevaring (min lejlighed på 42 kvm. bliver så fyldt hvis der skal være et sæt trommer også).

 

Så hvis vi kan finde noget andet end Mono, til 643 pr. mand. Hvis vi er 5-6 stykker, kan vi jo betale en rimelig husleje og samtidig have mulighed for at spille nok hver især. Samtidig giver det plads til en hvis fleksibilitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

de dyreste jeg har haft lå på 4600 for ca. 38-40m2... ja det er næsten lige så dyrt, men det er også københavn.. troede sgutte århus var nået det latterlige niveau.

 

tænk hvis det var en lejlighed?!.. så ville en 60 m2 koste 9-10.000 i ren leje.. men her taler vi om et nøgent rum ofte bare med ingenting andet end en stikkontakt og et gulvtæppe hvis du er heldig!!

 

SYGT!.. desværre er mange øvekomplekser underlagt udlejere der forlængst har lugtet at musikere er nemme at narre til overpriser.. her taler jeg om ejerne af bygningerne.. ikke forpagterne..

 

hvis nu alle stod sammen og sagde.. ved du hva: vi vil ikke give mere i husleje end man gir for et en lejlighed.. så vil du ha lejligheds priser, så skal de ligge centralt, ha fjernvarme, alarmer, overvågning, fult køkken og wc til hvert lokale mm.. SÅ ku vi tale om det!

 

nå SORRY!!.. bare en livslang erfaring med skod lokaler til overpriser der ind imellem klemmes ud mellem sidebenene!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit indtryk er at der er flere øvelokaler pr. indbygger i København, end der er her i Aarhus. Det er som sagt kun et indtryk, ikke noget jeg er sikker på. Det vil selvfølgelig påvirke priserne i negativ grad.

 

Problemet er selvfølgelig, at det er svært at finde egnede lokaler, som man kan leje ud, og de skal naturligvis også forberedes til formålet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu