Niggas In Paris Cover


mikkelv

Recommended Posts

Hej TS'ere

 

Først og fremmest, tak til alle herinde fra som dukkede op til min clinic i Vanløse Kulturhus.

Jeg kviterer med et lille cover af et af de bedste hip-hop tracks EVER, med godt med Gospel Chops ind over! Det er samtidig en lille hyldest til en af de store, Aaron Spears!

 

Mvh.

Mikkel Villingshøj

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vel spillet Mikkel, ville godt have været forbi Vanløse den dag, men fik desværre andre ting at tænke på. Og det ærgrer mig squ lidt, for jeg har nu prøvet at lytte lidt til diverse slagere, og jeg forstår slet ikke hvad gospel chops egentligt er. For mig lyder det som noget r&b - soul grooves i et tilpas lavt tempo hvor der er plads til at lave, kan man kalde det rytmisk atypiske fills? Jeg kan ikke høre at det har ret meget at gøre med den stilart jeg forbinder med gospel.

Men mit kendskab til gospel er altså også stærkt begrænset.

 

 

Her er to pragtfulde "gospel chops" slagere, der kan nogle fede ting, men igen, hvor kommer gospel ind i billedet?

http://www.youtube.com/watch?v=bdCZgR87GsM#t=251

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Ulf.

 

Grunden til at man kalder det Gospel Chops er, at det er en spillestil der refererer til den måde man spiller moderne gospel på. Trommeteknisk er det jo mest af alt lineære mønstre rundt på sættet, og det er der som sådan jo intet nyt i, men stilen med at spille ret meget, og bombastisk er udsprunget af den moderne gospel i USA, og den måde man spiller på. Her er et godt eksempel på en moderne gospel artist:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mvupXgnVMAM

 

Så graver man lidt i hvad der er sket i Gospel genren de sidste 10-15 år, har man et ret godt indtryk af hvorfor man kalder det Gospel Chops.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for feedback Mikkel. James Fortune gav det mening, kunne ikke helt forstå hvordan der blev plads til alle, uden at det blev en rodet affære. Men det kan man jo ikke beskylde dem for. Det virker jo fremragende.

Jeg skal da lige love for at gospel genren har fået et markant rytmisk løft siden jeg ganske kort stiftede bekendtskab med den i firserne. Det stiller godt nok seriøse krav til den troende slager der ønsker at medvirke i sådan en sammenhæng. Puuha, højt teknisk niveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jonas, tammer har Emperor Clear top, Ambassador Clear bund. Snares Ambassodor X på toppen. Kick har Powestroke 3 front og bag.

Ulf, ja de gir den pænt meget gas, og den energi stilen genererer, er med al sandsynlighed også derfor rigtig mange store pop og rnb artister hyrer gospel drengene når der skal spilles live.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Det er en Remo TSS, Tuneable Sound Shape. Basically, er det en øveplade med seiding under slagskindet. Mega fed sound, men af uransagelige årsager er den gået ud af produktion. Og det er selv om det er den, så vidt jeg ved, første akustiske tromme der kommer tæt på noget der minder om en 808 agtig lyd....😳

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu