Sign in to follow this  
madshovgaard

Kan I Anbefale Noget Nyt Musik?

Recommended Posts

Jeg er ved at køre lidt træt i mine egne musikpræferencer, da jeg synes, jeg er ved at have hørt det hele til ukendelighed, derfor tænker jeg, om ikke nogen af jer, har noget fedt musik, I kan anbefale?

Overordnet har jeg en meget bred musiksmag, og elsker fx både motown, blues, Kiss er nok mit yndlingsband i udlandet, mens Rihanna live også er pisse fedt, synes jeg. Kim Larsen & Kjukken er i øvrigt mit yndlingsorkester i Danmark, i hvert fald når de spiller live. Dog synes jeg rock med bluesundertoner med masser af nosser aldrig bliver kedeligt - såsom Lenny Kravitz eller Gary Clarck. Jr.

Kan godt lide Sheryl Crow, fordi det er så pisse groovey, The Raconteurs fordi der er så pisse meget nosser i deres udtryk og pladerne er mixet helt vildt fedt uden for meget komprimering, der dræber deres 'livelyd' og dermed lever fx trommelyden stadig (ikke mindst lilletrommen!). Beatles pga de gode melodier og Paul McCartney, fordi Abe Laboriel Jr har givet det et tungt og rocket twist.

John Mayer Trio fordi det er så fandens velspillet og pisse groovey.

Af bands og retninger jeg i forvejen godt kan lide:

Kiss

Lenny Kravitz

Gary Clarck. Jr.

Beatles / Kinks / Little Richard / Chuck Berry (hele den bølge der).

Paul McCartney (m/ Abe Laboriel Jr!)

The Raconteurs

Gasolin' / Kim Larsen (specielt Kjukken og deres livelyd (a la Beatles))

The Police / Sting

Alanis Morisette

Sheryl Crow

Eric Clapton

John Mayer (trio!!)

The Meters

Udfra overstående håber jeg nogen kan hjælpe mig med et at finde noget nyt! :kiss: :kiss:

Når du siger blues'et rock, bliver jeg nødt til at nævne Rival Sons.

Vil da også lige nævne svenske Graveyard, som jeg er glad for lige for øjeblikket.

Dernæst synes jeg at alle burde lytte meget til det nyeste album med Queens Of The Stone Age - det gør jeg ihvertfald selv for tiden. Og når vi er der, hvad så med Them Crooked Vultures?

Når du godt kan lide Raconteurs, tænker jeg også, at Jack Whites soloalbum kunne være noget for dig. Selvom stilen er meget anderledes end Raconteurs, er attituden der bestemt - lige så vel er den i hans andet projekt The Dead Weather.

Endelig synes jeg at du skulle give Hanni El Khatib et lyt, det er mega skramlet, på den fede måde.

The Black Keys! Hvis du ikke allerede kender dem..? Kan også tilslutte mig Rival Sons og Graveyard. Ellers er der svenske Witchcraft og danske Baby Woodrose...