Thomann.de's Millenium Hardware!


Richardt

Recommended Posts

Hvis det var mig så ville jeg ikke være bange for at købe dem. Jeg har selv et Big Beat hihat stativ fra 4sound, som fungere ganske glimrende. Og så minder det utrolig meget om dette fra Millenium, du kan selv lige prøve at finde forskellene hvis du har lyst.:D

 

Mit stativ: http://www.4sound.dk/shop/hihat-stativer/big-beat/hihatstativ-hh901.html

 

Thomans Stativ: http://www.thomann.de/dk/millenium_hh901_pro_serie_hihat.htm

 

Det eneste der måske kan være lidt vagt i forhold til kvalitet er muligvis selve forkromningen. Jeg synes det kommer mig for at jeg læste et sted herinde en gang at kromen på de billige stativer var nået dårlig. Men jeg har så ikke haft nogle problemer med mit stativ endnu selv om det bliver kastet en del frem og tilbage i bilen, når der skal spilles jobs og det er vel ved at være omkring 3 år gammelt nu tror jeg..;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er ret sikker på at jeg har fået fortalt, at de kommer fra samme fabrik og er i bund og grund det samme, men får trykt seperate navne på. For et par år siden var der er trommebutik i Odense der havde samme stativer og hardware til salg under navnet 'Stable'. Ejer selv et par stativer og en trommestol som jeg klart kan anbefale.

/Azur

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ejer dette. http://www.thomann.de/dk/millenium_cs901_pro_serie_beckenstaender.htm

Det holder 12" tam, og en bækkenarm med et splash. Holder super godt!!

Kan klart anbefales.

 

Jeg ejer også et bigbeat med boom. Fantastisk!

 

Jeg har dog ikke god erfaring med deres hihat stativer. Det var også den billige model.. Hold dig fra det helt billige millenium!

Link til kommentar
Del på andre sites

Er ret sikker på at jeg har fået fortalt, at de kommer fra samme fabrik og er i bund og grund det samme, men får trykt seperate navne på. For et par år siden var der er trommebutik i Odense der havde samme stativer og hardware til salg under navnet 'Stable'. Ejer selv et par stativer og en trommestol som jeg klart kan anbefale.

/Azur

Lidt ligesom de billige elektriske trommer: http://www.thomann.de/dk/millenium_hd100_edrum_set.htm

 

Fuldstændig identiske, uanset om det hedder bigbeat, millenium, eller medelli (? Eller hvad det nu hedder?)

Link til kommentar
Del på andre sites

De er altså ikke top kval.. Sorry.. Har siddet ved flere af dem og måske jeg bare var uheldig men samtlige havde underlige løse/defekte skruer, ting der bare ikk virkede osv., eller måske bare raslede fra hinanden

 

Hvorfor ikk købe det billige Yamaha 650.. Eller et Gibraltar i den billige ende.. Det blir du meget gladere for..

Redigeret af henrikrathje
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har sågar oplevet at mit boomstativ knækkede... med mit paiste 602 20" pre-serial flat ride.... har smidt hele lortet ud! Giv dine bækkener noget, som er dem værdigt.. og ikke noget der dræber dem hurtigere end du selv gør :)

 

 

 

edit:

 

altså har ikke smidt 602 ud, det blev solgt :)

Redigeret af Jens Madsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har sådan en her: http://www.thomann.de/dk/headliner_dhs1018.htm

 

Den er rimelig ok til prisen. Som nævnt er billigt hardware aldrig det fedeste, men det virker stabilt og mekanisen glider fint uden modstand eller mislyd osv. Jeg har dog kun brugt det 2 øvere, så jeg ved ikke om det klarer tidens prøvelser. Det kunne man forestille sig at det ikke gjorde i så høj grad som de dyrere ting.

 

Men fordi jeg har købt et andet hihat stativ, så må du sådan set gerne få dette af mig, hvis du kan bruge det. Men det kommer lidt an på hvor du er henne i landet, for til 0 kr. er det meget begrænset hvor meget jeg gider at sende med posten osv osv. :-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor ikk købe det billige Yamaha 650..

 

 

Køb et Yamaha

 

Yamaha kan klart anbefales. Det fungere og holder, og behøves ikke koste en formue. Og drop dobbeltben, medmindre du virkelig har noget vægt der skal på stativet. Enkeltbenede er fint stabile, og vejer mindre.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

 

Yamaha kan klart anbefales. Det fungere og holder, og behøves ikke koste en formue. Og drop dobbeltben, medmindre du virkelig har noget vægt der skal på stativet. Enkeltbenede er fint stabile, og vejer mindre.

 

præcis.. især på hihat stativer er dobbeltben oftest rent "look" og ikke pga. "behov".. undtagelsen er 2 benede HH stativer hvor det kan være rart med større stivhed.

 

dobbeltben er mest krævede på store boom stativer hvor man skal hænge toms og bækkener mm.. så giver de mindre "svaj" til siderne når der slås til..

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har sågar oplevet at mit boomstativ knækkede... med mit paiste 602 20" pre-serial flat ride.... har smidt hele lortet ud! Giv dine bækkener noget, som er dem værdigt.. og ikke noget der dræber dem hurtigere end du selv gør :)

 

 

 

edit:

 

altså har ikke smidt 602 ud, det blev solgt :)

Ha ha, kunne lige forestille mig at du i ren arrigskab anså bækkenet for at have andel i problemet, og smed det ud sammen med stativet.

Link til kommentar
Del på andre sites

det er lidt noget skrammel som mange siger, eller alle….
- men priser virker, men det er tungt…
jeg har haft nogle af deres store boom stativer, og havde dem i 5 år uden der var noget der knækkede eller blev overskruet…

har i dag stadig det to-benede hi-hat stativ liggende, hvis du vil prøve det kan du får det for en 200-250,-…

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu