Væg Til Væg Gulvtæppe / Tæpperest


woods

Recommended Posts

Mit band har lige fået nyt øvelokale på Nørrebro. Vi har omkring 26 kvm som skal have et billigt væg-til-væg tæppe. Vi er helt ligeglade med farve eller kvalitet og det gør ikke noget, hvis vi skal gøre brug af flere stykker tæppe som vi "sætter sammen".

 

Vi kommer ikke uden om at tæpper hurtigt koster kassen ift et SU-budget, så vi har fået os en udfordring.

 

Er der nogen der kender nogle steder, hvor man kan købe / finde / klunse lorte-tæpper, som egner sig til øvelokale?

 

Andre tips og tricks?

 

Morten

Redigeret af woods
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke lave et link (af uransagelige) årsager - Tjek evt. shop.lightpartner.dk.

 

Hvis du søger på scenemolton kommer der 2x10m. på 300g. pr. m2. Prisen ift. jeres budget er jo så op til jer at vurdere. Det skal dog siges at dette tæppe er brandimprægneret, hvilket jeg tænker er ret relevant for jer.

 

Bemærk: Jeg arbejder selv hos denne virksomhed, så hvis noget i dette indlæg ikke er ok ift. reglementet må Gunnar eller andre lige sige til.

 

:)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er for at dæmpe mellemtone og diskant (ca. 200 hz og op) så er tæpper en god løsning.

Men jeg vil foreslå dig ikke at gå på kompromis med kvaliteten. Husk at tykkere tæpper dæmper bedre end tynde.

 

Den billigste måde at få dækket sit tæppebehov er ved at købe brugte ægte tæpper på den blå avis. Du kan være heldig at de tilmed er flotte.

Men undgå tæpper med for plane overflader, tynde tæpper og tæpper af hårde materialer (som f.eks. et uægte tæppe med plastikfletninger på bagsiden).

 

Det bedste er store, bløde ægte tæpper - hvis du skal have dæmpet mellemtone og diskant.

 

DBA er i sær fantastisk til tæpper da man kan søge efter specifikke størrelser! På den måde har jeg de seneste måneder købt henved 50 kvm højkvalitets ægte tæpper på dba for bare 800 kr.

 

Peace!
Peter

 

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Btw. Tjek også genbrugspladser! Der smides herremange overfede ægte gulvtæpper ud som du bare kan hive ud af containerne inden de bliver omsat til fjernvarme. Hvis du på den måde skaffer dig tæpper - så husk at rengøring kan tage ualmindeligt lang tid.

Mit sidste tæppe fra en losseplads kostede mig 15 timer med en tæppebanker og 4 nye støvsugerposer. Og en masse vabler.

Men det er billigere end at købe nyt :-)

Apropros molton, som der bliver foreslået vil jeg ikke anbeflale det af mange årsager: For det første er molton dyrt i forhold til brugte tæpper. For det andet dæmper det rigtig dårligt i forhold til kvalitetstæpper. For det trejde er molton ikke særlig stærkt (det kan rives over med de bare næver). For det fjorde er molton meget let - og derfor vil du skøjte rundt på det ved mindre du klistrer det fast til gulvet.

Peace!
Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu