Sabian O-Zone Eller?


JBJ

Recommended Posts

Hey alle.

Jeg har samlet mig et zildjian a custom setup: 14 hihat, 16 og 18 crash og et 20 ride.

Jeg overvejede et a custom china 18", men så har jeg set en del spille med sabians o-zone, og jeg har nærlyttet dem lidt på mycymbal.com. Lyden er umiddelbart som en blanding af et china og et crash, og china bækkener kan nogle gange være liiiige lidt for meget af det gode.

Så er der spørgsmålet om 16" eller 18", aax eller hhx evolution m.m.

Nogle gode input, tanker og erfaringer?

 

Vh. Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg kan også anbefale Zildjian's i stedet. Jeg har selv et lille 14" A Custom EFX som jeg er rigtig glad for! Det medvirker blandt andet i den her video, hvis du vil tjekke lyden ud!

 

 

Redigeret af ClausT
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har både 16" og 18" HHX Evolution O-Zone, og de er fede på hver sin måde. 16" som en mere hurtig udgave, nærmest henad et stack, mens 18" har mere karakter af et stort, men stadig hurtigt crash. Begge er meget eksplosive og alsidige.

 

Jeg har ikke prøvet Zildjians EFX, men på diverse lydklip osv. lader de til af have en del tilfælles. Derfor kan jeg godt forstå, hvis du vælger dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet både 16" 18" HHX o-zone - de har begge været for hurtig væk i lydbilledet til min smag. Der er ikke nok fylde i dem.

 

Så fik jeg et 20" HHX o-zone, hvilket er absolut helt og aldeles perfekt. Lynhurtigt anslag og masser af varm, explosiv rund fylde. Det kan varmt anbefales. Jeg har det altid med ude på jobs.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hvis du har et spare-bækken kan du også lave en Ozone selv. du skal bare have fat i et hulbor og en boremaskine. Jeg har haft godt held med en Meinl Mb-10 18" crash som jeg var træt af, så gav jeg den 10 huller af én tomme i diameter. nu lyder den fantastisk :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu