De Fede Oh'er?


GrooveSmith

Recommended Posts

Hej kære kollegaer! :)

 

Jeg er på jagt efter de perfekte overhead mikrofoner til mellem 2000-4000kr for et sæt. Måske mere hvis de virkelig er dét værd...

 

Jeg overvejer et setup med mics på BD, SN og to OH'er.

 

Det jeg søger er nogle OH mics, der udover at lyde fedt på bækkenerne også giver mine tammer dejlig fylde og punch.

 

Oktava mk-012 og Røde NT5 har umiddelbart fanget min interesse, men jeg kan dog se at NT5 har et lidt heftigt bas roll-off. Går det mon så ud over bunden på tammerne?

Mange snakker fedt om Oktava'erne. Har nogen erfaringer med disse?

 

Har også hørt godt om audiotechnica mb 4k...

 

Er der andre alternativer som i synes er fede?

 

God jul og øs gerne ud af jeres fantastiske viden! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har godt nok ikk haft problemer med bunden i NT-5 'erne.. Ved der er både elskere og hadere af dem.. Jeg hører til første gruppe.. Synes ikk der er meget der til den pris ka slå dem i dynamikken..

 

Men du ved seføli godt at lige oræcis OHs er noget man kan bruge MANGE flere penge end 3-4 k på :-)

 

Mit bud ville være NT-5.. De er dog en kende sarte mht til stød og tabe på gulvet!.. Så hvis de skal være super duper hårdføre så find nogle andre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Til små og mellemstore steder vælger jeg ofte at mice BD, SN, toms og en enkelt OH. Bækkener er ofte rigeligt kraftige, da deres akustiske lyd skærer igennem - til gengæld drukner toms. I et setup uden tommics, hvor du forsøger at hæve lyden af dine toms, vil bækkenerne derfor blive for kraftige, fordi de følger med op, når du skruer op for dine OH-mics. Balancen bliver sjældent god.

 

...men du har jo en del toms, kan jeg se. Så bliver det en dyr og kanalforbrugende omgang med close-micede toms.

Redigeret af Drummer_Boy
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene! (y)

 

@Drummer-Boy; Jeg benytter for det meste bare af én hænge-tom og en gulv-tom. Jeg overvejer et setup bestående af mics på BD, SN og 2xOH, for til dels at spare kanaler og tid på opstilling, men også for at få en mere harmonisk lyd af hele sættet. Er det helt galt tænkt? Jeg prøver desuden også at være meget bevidst omkring dynamik og være nænsom med ikke at slå for hårdt på bækkenerne.

 

@Henrik; Fedt at du aldrig har haft problemer med bunden på NT5'erne! Det er godt at vide. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene og undskyld mit sene svar! Den travle juletid... :)

 

Jeg har E604 til tammerne...fede mics.

Tror bare jeg nøjes med dem og så evt. supplere med en enkelt OH.

 

Endnu engang tak for jeres svar!

 

Godt nytår og pas på fingrene. ;)

Redigeret af GrooveSmith
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu