Hjælp! - Hovedtelefoner


Mikkel Brunnstrøm

Recommended Posts

Jeg ville gå efter et sæt lukkede hovedtelefoner fra AKG eller BeyerDynamic. Ikke verdens mindste og smarteste, men til gengæld med med super lyd og fremragende bærekomfort. Og desuden en meget solid kvalitet. Priser fra 800 - 1200 kr. Findes naturligvis også dyrere, men det er unødvendigt.

 

Jeg bruger selv AKG K240 når jeg mikser i hjemmestudiet, og den er en gennemprøvet studiestandard til godt 700,- kr. Den er en halvåben hovedtelefon. AKG K271 mkII minder lydmæssigt om den, men er helt lukket, dvs. den holder lyden inde (eller ude). Koster omkring 1200,-

 

4Sound har dem.

 

Godt nytår.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har de samme som dig Mads. Har haft dem i 8 år. De har nu holdt til adskillige, meget svedige trommeture, hvorfor der er kommet en løs forbindelse i volumekontrollen. Men jeg synes 8 år er meget acceptabelt for sådan et par, der virkelig bliver brugt.

 

Jeg fik dem forresten i sin tid anbefalet af en producer, som har styr på sit grej (Zalewski). Han pointerede at det var de bøffer som havde bedst komfort, lyd og dæmpning kombineret.

 

 

Beyerdynamic DT-770M er en meget værdig deltager i jagten på de bedste!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har splashet ud på et sæt Sennheiser HDA 200 - meget lukkede og dæmpende, hvilket er dejlig hvis man KUN vil høre lyd fra dem.

De dæmper udefrakommende lyd så meget, at man ikke behøver skrue særligt højt op for dem - hvilket belaster ørerne dejligt lidt.

De er dog dyre.....

http://www.performanceaudio.com/item/sennheiser-hda200/13897/

 

 

Jon

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu