Jeg Har Dummet Mig, Hvad Gør Jeg - Lug Placering.


Casper Aggerholm

Recommended Posts

Jeg har fået samlet mig et lille frækt sæt, hvor Bd er en konverteret Zicko akryl gulvtom.

 

Har købt enkeltskrue lugs fra St for at slippe for at bore flere huller.

 

Har monteret Ben, og kunne desværre kun udytte hullerne fra en af benholderne, da de sad for tæt.

 

Jeg har så flyttet benet længere ud på siden af kedlen uden at tænke over, at der ikke må være en lug der hvor stortrommepedalen skal sidde fast..........

 

Det gør der så selvfølgelig nu :(. Hvis jeg bruger raiser, rammer pedalen stadig skruen.

 

Er der noget at gøre?

 

Pt. Står reifen ovenpå der hvor pedalen normalt spænder. Fungerer ok, men ikke optimalt hvis man trykker til.

 

IMG_0750_zpsa7a8e1a5.jpg

IMG_0751_zps9e0a1208.jpg

IMG_0752_zps0c286780.jpg

IMG_0753_zps29511c80.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med at få fat i en claw, hvor skruehovedet ikke stikker ud over reifen? Fx denne: http://www.stdrums.de/shop/product_info.php?info=p2726_khbl.html Det løser selvfølgelig ikke problemet med at montere pedal direkte på trommen. Jeg har nogle stykker af den model liggende et sted, tror jeg.

Vær opmærksom på, at der skal være plads til claw'en - altså må der ikke være for kort afstand fra lug til reifen. Hvis jeg finder en, kan jeg evt måle?

 

Har du iøvrigt prøvet helt at undvære den skrue? Jeg synes tit at en stortromme kan lyde fint uden en enkelt skrue - dem på slagskindet i bunden kan alligevel tit rasle løs uden det gør en kæmpe forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker det samme som Fisk. Og evt kan du lave en fordybning i reifen så den claw kommer til at ligge helt plan med reifens kant (nok nemmest med en træreife). Så burde du da kunne montere en riser uden at pedalen kommer i konflikt med skruen.

Link til kommentar
Del på andre sites

er det nemmeste ikke at flytte den lug på slagsiden?.. jo du får et ekstra hul men det vender jo nedad og det kan ingen se eller høre.. tror det blir noget ged med storm p ting med special reifer osv..

 

I i were you: jeg ville nok flytte benene så de sad korrekt.. jo der kommer nogle huller, men det ses jo ikke meget i en clear kedel.. og lydmæssigt er det så minimalt at det er ligemeget... du kan evt. bare sætte noget clear tape over eller fylde dem op med klar lim.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gode forslag.

 

Er kommet frem til at jeg vil lave en mini raiser som løfter reifen nok til at pedalen kan spændes på raisen uden at røre reifen og heller ikke rammer spændeskruen.

Så skærer jeg et hak i raiseren til luggen, og så burde problemet være løst.

 

Hvis det ikke kan undgås at skruen rammes, så må jeg ha fat i sådan en claw du nævner Fisk.

 

PS. Skal en akryl tromme stemmes anderledes end en trætromme?

Er det rigtig opfattet at de er utrolig døde i lyden?

 

Har et emad på slag og Evans på front. Uden dæmpering lyder den lidt festen, men med dæmpering, lyder den som en rigtig dyb, stram sag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gode forslag.

 

Er kommet frem til at jeg vil lave en mini raiser som løfter reifen nok til at pedalen kan spændes på raisen uden at røre reifen og heller ikke rammer spændeskruen.

Så skærer jeg et hak i raiseren til luggen, og så burde problemet være løst.

 

Hvis det ikke kan undgås at skruen rammes, så må jeg ha fat i sådan en claw du nævner Fisk.

 

PS. Skal en akryl tromme stemmes anderledes end en trætromme?

Er det rigtig opfattet at de er utrolig døde i lyden?

 

Har et emad på slag og Evans på front. Uden dæmpering lyder den lidt festen, men med dæmpering, lyder den som en rigtig dyb, stram sag.

 

Hvis du får brug for en, så skriv - hvis jeg kan finde den, vil jeg gerne sende den, hvis du giver porto :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne en anden mulighed ikke være at finde en anden type ben, som kan sidde i de oprindelige huller.

Eller evt. nogle til at montere på reiferne som dem her:

http://shop.slagtojctr.dk/product.asp?product=4220

Så må du kunne rotere trommen som du vil.

 

Egentligt et fint forslag. Vidste slet ikke der fandtes sådan nogen.

 

Men der står de passer på 20 - 28", og det ligner en 16 eller 18".

Ved ikke om det kunne gå alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu