Roland Td30, Snare Overstyrer


Bjørn

Recommended Posts

Jeg spiller af og til på et td30. Og lilletrommen hopper altid op i det røde felt?

"Kanalen" til at skrue op og ned, er næsten helt i bund.

Undskyld mit dårlige fagsprog indenfor eltrommer..

 

Kan i hjælpe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nemlig. Det må være inputtet, der 'overstyrer', selvom jeg i min tid med TD-20 ikke oplevede nogle problemer i, at den lyste rødt engang imellem

 

Men ja, ind og kig i trigger-indstillingerne og leg med sensitivity og evt. også de andre parametre. Der er ret meget at hente her ift. spillefornemmelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er som Achermann skriver flere parametre i trigger delen som det er en forbavsende god idé at sætte sig ind i. Ja man kan jo sige at når nu du har valgt det mest avancerede, (og vel også dyreste) lydmodul, bør du vel også bruge lidt tid på at lære at tilpasse modulet til netop din spillestil.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja man kan jo sige at når nu du har valgt det mest avancerede, (og vel også dyreste) lydmodul, bør du vel også bruge lidt tid på at lære at tilpasse modulet til netop din spillestil.

 

Det har du helt ret i! Men det skyldes at jeg spiller på det sammen med et gospelkor i ny og næ. Så det står ikke til min rådighed hele tiden..

Derfor er det fedt med lidt hurtig viden, serveret på et sølvfad ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har du helt ret i! Men det skyldes at jeg spiller på det sammen med et gospelkor i ny og næ. Så det står ikke til min rådighed hele tiden..

Derfor er det fedt med lidt hurtig viden, serveret på et sølvfad ;)

Nå ja, så kan jeg godt se misséren. Det tager lige et stykke tid at komme rundt i menuerne på sådan noget elektronik. Jeg skrev det ud fra, at hvis der opstår problemer på et job, er det guld værd at kunne enten afhjælpe, eller kompensere for problemet så hurtigt som muligt. Ellers kan det godt blive en riiiiiigtigt lang aften.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, nu har jeg "kun" en TD12.

 

Men i denne er der mulighed for at vælge, hvilken pad man bruger. Dette kan nemlig have stor betydning for, om kanalerne overstyrer (".. op i det røde felt ..") - i hvert fald på min TD12 ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu