Bedste Opsætning Med Trigger


spacedrummer

Recommended Posts

Jeg vil gerne have trigget en second snare. Jeg har trigger, men hvilket lydmodul bør jeg bruge?

 

Jeg er ikke så vild med pads, da jeg gerne vil have et miks af trommens akustiske lyd og fede effekter.

 

Glæder mig til gode råd og høre om jeres erfaringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gerne have trigget en second snare. Jeg har trigger, men hvilket lydmodul bør jeg bruge?

 

Jeg er ikke så vild med pads, da jeg gerne vil have et miks af trommens akustiske lyd og fede effekter.

 

Glæder mig til gode råd og høre om jeres erfaringer.

Hvad er det for en effekt du er interesseret i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.

 

UlfN: Jeg er interesseret i alle former for effekter og sære og fede lyde, så vil gerne koble op på noget, der er så fleksibelt som overhovedet mulig.

 

Jeg vil gerne bevare feelingen fra en rigtig snare, så det vil blive en combi mellem en akustisk snare og det, som triggeren er koblet op til.

 

Håber, det giver mening.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok, men så har du jo allerede afgjort hvordan det skal være. Så må du så finde ud af hvordan du styrer niveauet mellem det akustiske-, og det elektroniske signal.

Jeg havde droppet alt om snaren og købt en SPD 11-20-30, eller hvad der nu er økonomi til. Der er alskens tant og fjas indbygget i sådan nogle. Og du kan kombinere snares og effekt trommer. Der er desuden indbygget effekter (rum,delay,osv).

God fornøjelse med projektet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg ikke prøvet den endnu (sidder selv og venter på, at den kommer i handlen) - men vil anbefale Rolands nye TM-2. Tjek den her: http://www.rolandconnect.com/product.php?p=tm-2

 

Den bliver heller ikke særlig dyr - og er helt perfekt til det, du skal bruge den til.

 

Jeg har selv en SPD-SX med tre eksterne pads tilsluttet. Vil bruge TM-2 til tilslutning af trigger på second snare og bd. Det bliver et stærkt setup, håber jeg på!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg har et TD-4 modul (tror jeg nok det hedder). Det hører vidst til et outdatet roland-sæt.

 

Det virker ganske fint, når man ellers får indstillet sine triggers korrekt; det skal man lige konsultere manualen for først. Jeg har triggers til kick og snare og en pad som man kan bruge til whatever.

 

Jeg har ikke altid været tilfreds med lydene, så har haft det sat op til Ableton Live igennem et midi til usb stik og så til min Macbook. Så kan man selv lave lyde og kits og samples. Heller ikke noget at klage over der.

 

Du kan jo altid købe dig et brugt el-set. Har set flere der gerne vil af med deres for en slik. Så får du jo også ekstra pads ;)

 

- Marc

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu