Recording Custom Refinish...2Nd Time Around


Recommended Posts

Mit Recording Custom-renoveringsprojekt nærmer sig sin endelige afslutning.

 

Trommerne blev forrige år lakeret, og resultatet blev rigtigt fint. Dog sank lakken lidt ned i træet, da den hærdede 100%. Dette betød en masse små "revner" i overfladen.

 

Dybden i farven gik lidt fløjten, og kedlerne er nu igen strippet for hardware og sendt til lakering for allersidste gang.

 

Jeg overvejer, at lade kedlerne stå uden hardware indtil lakken er hærdet helt igennem, og så give dem en tur med en god polérvoks for at beskytte overfladen. Lakforsegler kunne også være en mulighed. :-)

 

Jeg glæder mig til at kunne betvinge mit fine sæt om en måneds tid igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

lidt øv.. er det så samme farve denne anden gang?

 

jeg gad godt vide hvor længe sådan noget tyk lak skal hærde?.. sidder og arbejder på nogle lakerede kedler.. lakken er vel ..tja..1 md. gammel.. og den er bestemt ikke hærdet endnu.. fandeme ikke sjovt at arbejde med dem!

Link til kommentar
Del på andre sites

sagen er jo at rå kedler kræver en effektiv slibning og en grunder der fylder alle ujævnheder op og får lov at hærde inden man lakerer ovenpå med den egentlige lak.

 

jeg er også nysgerrig efter om man skal lade lakken hvile i feks. 1-2 md inden man arbejder videre med den?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Så sagde vi så, at jeg havde hentet de, nu med 10 lag farve og lak, færdige kedler hos maleren.

 

Jeg var lidt spændt, men vidste, hvordan han havde tryllet med en pre-lakeret 13", jeg købte af Lars "jeg-GAS'er-mig-for-vildt" Frimodt-Møller, som blev perfekt i første hug.

 

Jeg blev ikke skuffet, og med forsikringen om, at lakken nu ikke synker mere fra nu til dommedag, drog jeg hjem med et saligt smil på læben og en småfebersyg datter på barnesædet.

 

Det er ret svært at tage et godt billede af lak, men I kan nok fornemme den gode karma på dette shot af en rå kedel.

 

CD72894C-2FF3-4EB8-8098-FD0A2C7A79EA_zps

 

Så i går aftes gik samlearbejdet så i gang på ny!

 

Godt flankeret af Heine(ken) og en smuk kvinde i sofaen gik jeg i gang....

 

28585A26-DA47-4AD5-81A5-E47A89DEAD4C_zps

 

 

Da første lille tam var færdigmonteret, måtte jeg lige sende et billede til et par medsammensvorne kumpaner... Det så sådan ud! Bemærk, at jeg vist fik noget med salat til aftensmad. :tu:

E3FCB0B9-7574-47C9-8314-48DBDC6018AF_zps

 

Klokken 02-noget måtte jeg så trække mig tilbage, og restituere for at vende tilbage til samlebordet til morgen... 12", 15", 16" og 22" er færdige, og hvis jeg nu finder de lug-montageskruer og stemmeskruer, jeg liiiiige lagde et smart sted, så de ikke blev væk inden det HELT store flyttelæs rykkede ind sammen med mine tre piger og deres mor, sidst i november, sååååå bliver 10" nok også færdig i år.....måske!

 

Så her er et familiebillede, dog uden deltagelse af fætter 13", der står fiks og færdig på fjernlager og 10'eren med de emigrerede skruer...

 

2E80710A-AE75-46CC-8E39-CCF573A9BFDF_zps

 

De ser jo, sådan set, bare fine og sorte ud, men skindet bedrager, da det er en Guaranja-brun metallic, der først kommer til live i det rigtige lys... Jeg er lige så glad, som en Recordin Custom-ejer kan være glad... (den opmærksomme læser vil opdage (Henrik Rathje HAR sikkert allerede set det, og er ved at skrive et indlæg om det, allerede), at der mangler en lug på BD. Den skal på gevindskæringskursus hos min smedeven på skolen på mandag, da en skrue knækkede nede i gevindet under demontagen, og de to andre gevind er helt til hest, da skruerne har trukket materiale med ud under selvsamme demontage.)

 

 

Jeg håber at Mr. Frimodt-Møller vil assistere i tuning af disse klassikere, da han vistnok er ejer af den største kedelbank uden for USA! Og ha' ka' nok få det fineste ud af de trommer, tror jeg nok lige! :P

 

Over and out fra O'ense N!

Redigeret af legolas
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu