Svindel Eller Ej? Dan Filion


Bjørn

Recommended Posts

Hvis manden vil betale via PayPal må pengene da kunne spores, eller hva?

Man skal da have en konto tilknyttet PayPal, ikke sandt?

Jeg vil jo mene, at manden misbruger PayPal's sikkerhedsnet. Samtidig sætter han det i et meget dårligt lys hvis det virkelig er SÅ let at svindle. Her gik jeg og troede den hellige gral var velforvaret når bare jeg handlede gennem PP:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også modtaget sms fra Dan Filion. Måske han vil lave et Scam ala dette: han køber "your musical instrument" betaler via PayPal, men overbetaler med det beløb der skal dække fragt - hos hans foretrukne fragtfirma - så beder han om at du laver en bankoverførsel på fragtbeløbet til fragtfirmaets konto i "fjernt land" .... så hører man nok ikke mere fra ham, bortset fra at han sikkert anmelder et "dispute sale" på PayPal og får sin PayPal betaling tilbageført.

Det er i korte træk hvad der beskrives i denne tråd: Bilbasen

 

Watch out for Scammers :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

JAMEN så vil jeg også lige melde mig som "offer" for denne idiot.

 

I nat ved 3-4 tiden blev jeg vækket ved 3-4 tiden af en vibrerende mobil, der lå på natbordet. Noget irriteret og søvnig kunne jeg se at en udlænding spurgte til , en annonce på DBA, om mit musikinstrument stadig var "up for sale". og jeg skulle svare ham på en mail. á la....danfilliongmail.com.

Det virkede sku underligt, idet han ikke var præcis. Jeg havde både nogle hi-hatter og en sambatromme til salg. Lagde mig herefter til at sove igen, og vågnede kl. 0530. ... Lidt friskere, tænkte jeg "Snyd og bedrag", og ville svare ham på SMS, med det lod sig ikke gøre, idet hans mobilnr. ikke var synligt ??? Der stod bare Fillion.

 

Checkede herefter min mobil, for at se hvornår jeg præcist havde modtaget denne SPAM SMS. MEGET underligt, men den var modtaget kl. 0835... altså om 3 timer , når jeg er kommet på JOB. Hvordan kan det lade sig gøre. ???? at sende frem i tiden...

Nå men han her ikke en skid interesseret i "trommer og andet skrammel". Han skal bare have fat i min mailadr. som han kan misbruge sammen med mit mobilnr. der står på DBA.

 

TAG JER I AGT - HOLD JER VÆK - LAD VÆRE AT BESVARE HAM - ELLER SENDE NOGET.

 

/ Jørgen

Redigeret af Dr.Mains
Link til kommentar
Del på andre sites

Kan da os' vær' med her!

 

Nu har mit Ludwig været til salg en rum tid - og jeg har fået 4 sms'er af mistænkelig art.

 

"petergraha" - "caribbeanca" og "garethcros" står som afsender - intet nummer! Den 4. er en "Sandy Gold", hvor nummeret så i det mindste står - startende med 61 (er vist Australien eller øerne dernede omkring?) - Alle ønsker at købe mit "musical instrument" ....

 

... svarer aldrig på sådanne!

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, i min træthedsdøs lørdag aften, da jeg oprettede min egen tråd om Filion gong gong (den var god iøvrigt!), da så jeg ikke at der allerede var oprettet denne tråd om ham. Jeg sletter min egen. Godt at se at folk tænker. Jeg talte med en kollega om det igår og han foreslog om ikke man kunne kontakte paypal omkring denne gut - evt henvise til tråden her. Men jeg ved ikke om det er beviser nok til at de lukker ned for hans aktivitet hos dem. Det er et forsøg værd ihvertfald.

 

Hygge, Danny

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

De er for vilde de folk, med Sms'er og Mail's

Havde sat min meget specielle VW Corrado Rieger GTO til salg både i Dk, Tyskland og USA. Modtog daligt Mail's Fra en militær mand og derefter fra en kødgrosist. Men navne var samlignlige og ordlyden i dem, var mere eller mindre ens. Kan sige så meget, at alle de falske mails og sms'er kommer fra en gruppe svindlere fra elfenbens kysten. Svare man først på en mail, spammer de dig, når du lugter lunten, ved at ændre mail, men at gentage svaret igen og igen.

Så bare lad dem hygge sig og spilde tiden. Ellers ender du selv med at skulle bruge tid på oprydning af mails hverdag de næste 6 MDR.

Taler af sur erfaring.

vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Jeg fik lige endnu en, denne gang var det angående min Vespa Ciao.

Sms'en så således ud:
Vidste du stadig har scootere til salg på DBA? Send mig prisen til mig svare: dennislorenzen76@GMAIL.COM

Ja. stave kan de ikke! Men de er overalt.. ligesom fluer ligenu.. Lort!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu