Aquarian American Vintage Medium - Hvor?


Due-Drummer

Recommended Posts

Hey, Jeg skal bruge nogle skind til mit RB, og har læst mig frem til at Aquarian Aerican Vintage Medium skulle passe godt på de oversized gretsch kedler. MEN hvor kan man købe dem i 13" og 20", billigt, og hvad ville i gøre med bundskind?

//DUE

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan "almindelige" skind ikke gå på? Min 3-lags RB fungerer glimrende med helt almindelige skind..

 

Ikke på alle BDs.

 

Der er den forskel på BD-skind og tom-skind, at reifen på selve skindet (aluminiums-ringen, kald det hvad du vil) er bredere på et BD-skind.

Nogle BDs kan ikke "nå" den tyndere reife på tom-skind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi taler forbi hinanden, René. Når jeg skriver almindelige skind, så mener jeg et helt almindeligt (f.eks.) Emperor tamskind på tammerne og et helt almindeligt (f.eks.) PS3 BD-skind på BD, istedet for specialskind - og det skriver jeg med udgangspunkt i at mine Gretsch RB ikke er oversized, og at almindelige skind derfor går på helt uden problemer..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skind der sad på før både på 20 og 13 sad rimelig stramt på, og har næsten skadet coatingen. Har læst Gretsch konsekvent lavede deres trommer en anelse større, for at folk var nødsaget til at bruge Gretsch' egne skind. Hvad ville i gøre med bundskind hvis alm. skind ikke passer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Nogle ældre gretsch er lidt store.. Mange er ikke.. Desuden er ikke alle remo skind lige store!.. Yep.. Det er sandt.. Har pr to ps3 liggende .. Det ene passer fint på min 1970 ludwig.. Det andet går stramt!

 

Ta trommen med ind i en shop og find et skind der passer

 

Aquarian er svære at finde i europa desværre..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, tak for hjølpen. Jeg ved ikke om det er min tromme der skæv eller skindende der er for små, men har desværre kun 4sound i Aalborg at gå til, og deres skindudvalg er måske ikke stort nok til at finde et passende skind, men er da forsøget værd :) er ret træls at have et af de fedeste vintage sæt stående i Helt klar stand, der bare mangler skind :( det er ikke en rar følelse :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Udvalget er stort ja, men hvis skindende, som Henrik siger, kan svinge i mm størrelse - så kan det være at han skal bruge 3- 4 af det samme skind før det passer. Og hvis det er et helt bestemt skind han vil have kan det jo ske af de "kun" har 1- 2 stykker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu