Hvad Skal Jeg Spørge Steve Gadd Om ?


molu

Recommended Posts

Halløj Venner

 

Jeg skal muligvis interviewe Steve Gadd på Søndag til Drumday i Århus

 

Vil gerne lave et anderledes interview med spørgsmål man måske ikke har hørt ham svare på før - har i nogle gode bud herinde på hvilke spørgsmål man kunne stille ?

 

Det skal selvfølgelig handle om musik og hans omfattende karierre.

 

.....og prøv lige at være seriøse ikke ;)

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad han gør sig af tanker om sit gamle Yamaha Recording Custom kontra sit "nye" Birch Custom Absolute (med Maple Custom stortromme). Hvorfor Recording Custom tilbage i 80'erne og hvorfor skiftede han til Birch Custom Absolute?

 

Desuden kunne jeg også godt tænke mig at få hans personlige bud på trommeslagerens rolle i musikken.

 

Vh

 

Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan kan det være han lige har valgt at tage til DK og tournere med to musikere som han nok næsten ikke kender?

- for tilbudene må vel vælte ind fra højre og venstre.. ?!

 

Hvad synes han om, trommespillet fra da han begyndte at spille, og til i dag hvor der skal spilles en masse gospel chops og utroler?

Er der gået noget tabt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvem er Steve Gadd, når han ikke er på scenen og i musikken...

 

Nimbas

Måske lidt om hvordan det står til med sexlivet her på vej mod de halvfjerds?

Sådan lige til at få samtalen positivt i gang, inden det heler kommer til at handle om trommer. :lol:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt lide at vide, hvad det er der gør at han har den (i mine øre) ret tørre trommelyd?? Også når han spiller jazz.

 

Det spørgsmål har jeg også overvejet ofte. Det ville faktisk være interessant at høre hans svar på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Med udgangspunkt i systemiske teorier (en psykologisk retning), kan du forsøge at stille spørgsmålene på en cirkulær måde, hvor han får lov til at tale godt om sig selv, gennem hans oplevelse af andres oplevelse - eksempelvis: "Hvad tror du, får mig (Eller en hvilken som helst anden person) til at synes, at du er [.....]?"

Hvor [.....] kunne være; Unik, interessant, pisse ringe (hvilket faktisk ville være et interessant spørgsmål, hvis det fulgtes op med en målsætning om, hvordan der blev arbejdet på dette), stadig nyskabende....

Ellers kunne det være skægt at høre sådan en gammel makkers bud på en yndlings-produktion.


Hvis spørgmsålsteknikken vækker interesse, bør du lige læse op på Karl Tomm, som er en af mine foretrukne teoretikere inden for disse spøgrsmålstyper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu