Musikefterskole


Lassenielsen1893

Recommended Posts

Hvornår skal du af sted, 2014/15 eller 2015/16. Det kunne være en god ide at besøge 2-3 udvalgte skoler, når der er efterskolernes dag. Den har været for de elever der starter i 2014/15.

Du kan ofte lave aftale om at besøge en skole - der stadig har ledige pladser eller venteliste - selvom efterskolernes dag er overstået.

Min datter går på Musikefterskolen i Humble (Langeland), men vi kiggede også på Ollerup (Fyn) og Den Rytmiske (Fyn).

Dit valg må ud over krav til musik også tage højde for, afstand fra bopæl, skolens størrelse - det har indflydelse på det sociale liv - skolens grundholdning, boglig undervisning - former og niveau - osv.

Du kan lave en målrettet søgning Her

Håber du finder den rigtige skole for dig, og får et rigtigt fedt efterskoleår.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan helt klart anbefale Ollerup.

Min søn gik i 10 klasse på Ollerup for to år siden og han var meget begejstret for opholdet.

Musikken fylder rigtig meget og det er nogle meget kompetente lærerkræfter de har, både på skolen, men også diverse gæstelærere der varetager instrumental undervisning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skulle mene at Klejtrup og Mellerup er "toppen af poppen" indenfor musikefterskoler - det er i hvert fald hvad jeg erfarer i min klasse på gymnasiet, som faktisk også er musiklinjen.

 

Jeg har ikke selv gået på efterskole, men hvis jeg kunne gøre det om, havde jeg valgt en af de to: Har nogle kammerater der fortalte at Mike Stern og Dave Weckl gæstede Klejtrup da de gik der, hvilket i sig selv er rimelig fedt synes jeg - De har forresten også været glade for deres ophold på Klejtrup.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Uden tvivl Mellerup, de venner jeg har siger at den er langt over Klejtrup! :).

 

Det spøjse ved sådan en påstand er at det er så svært at sammenligne medmindre man har gået på begge skoler. Og selv hvis man har, så kommer éns oplevelse ved at gå på efterskole kolo enormt meget an på hvem man har gået der sammen med, så jeg vil faktisk påstå at det ikke kan sættes op som du gør det.

 

Selvfølgelig er der forskel på materiel og personale, men et fedt elevhold kan sagtens gøre det op for et ophold på en materialistisk dårligere stillet skole.

 

Mit råd: Tag ud og kig, så meget som muligt. Og husk på at lige meget hvilken du vælger, får du et fantastisk og uforglemmeligt år.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gik faktisk på Vandel, men tilbage i 89-90, så der er ikke meget tilbage af det jeg kender stedet for. Men dengang var det ikke en decideret musikefterskole. Vi lavede dog temmelig meget musik, inkl. flere musicals på de ene år.

 

Jeg skal til 25 års jubilæum til efteråret, så det bliver for sent til at give en opdatering :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu