Steve Gadd


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Jeg har netop været inde at høre Hemmer/Blicher/Gadd her til aften, hvor jeg sad 2-3 meter fra Steve Gadd.

 

Det var en stor oplevelse at høre ham så tæt på. Det var den ægte trommelyd og dynamik jeg hørte, ikke et PA. Det gav et helt unikt indblik i hans spil og (brede) dynamik. Hans grundlydniveau ligger LANGT under de fleste - fed oplevelse!

 

I får lige et foto fra koncerten…

 

Gadd-001.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var så heldig, at se Steve Gadd fra siden på Drumday, og sjældent har jeg set nogen spille så afdæmpet på et trommesæt. Han lod nærmest trommestikkerne falder på skinnet ved hver slag :-)

 

Men jeg synes dog ikke, at jeg så ham spille med dobbeltpedal den aften....

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for de fantastiske billeder, Gunnar!

 

...sjældent har jeg set nogen spille så afdæmpet på et trommesæt. Han lod nærmest trommestikkerne falder på skinnet ved hver slag :-)

 

Yep, det er så cool. Tjek også James Brown-slaggerne Clyde Stubblefield og Jabo Starks.

 

Jeg har set en video med Zoro hvor han taler om at de allerførste funkslaggere var fattige og turnerede med deres billige og tynde jazzgear som ikke kunne tåle tæsk. De måtte skabe dynamik uden løfte stikkerne synderligt. Rimshots 'n stuff.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejlige billeder.

 

Kan især lide det næstsidste, nr. 25, hvor Michael Blicher ser ud som om han har fået en åbenbaring :-)

 

Alt godt til jer alle.

P.

 

Han fik mange åbenbaringer lørdag den 1/2 i Værløse - dog mest med en sax i munden :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der osse i går, Gunnar - mødte fram 5 frysende kvarter før de lukkede dørene op - for at være sikker på den bedste plads! var det DIG, der sad med det kæmpe kamera - 2 pladser tv for mig lige ud for Gadd ? jeg sad 2 f...... meter fra Guden - det var det vildeste! TO smil fik jeg fra ham under koncerten, og efter LANG venten bagefter fik jeg ENDELIG hans signatur på min 10" tam fra mit Steve Gadd-sæt magen til det, han spillede på; "Paul, Best Wishes Steve Gadd" står der nu på bundskindet - jeg er i Gadd-himlen nu.. mit Trommesæt er komplet!

Det var iøvrigt en fantastisk proces at sidde s å tæt på ham og studere hvert et slag....og det var osse synligt, synes jeg, at han e r de 68 år nu.... der kunne spores træthed tilsidst.. ganske og aldeles forståeligt. Men fantastisk var det!

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu