Rathje Custom :-)


sanvig

Recommended Posts

"The fabulus Rathje (knaptså) retroreplika 50 years birthsday personilized dream drumset"



Glæder mig til at køre til hovedstaden på næste tirsdag for at hente mit nye sæt som medlem Rathje har bygget til mig.



Vi har kommunikeret i 88 mails, 124 beskeder på trommeslageren.dk, et par sms'er, to besøg og NU er han ved at være klar. :D



Materiale - Ahorn/poppel, ikke for skarpe kanter der er nusset til de forskellige trommers størrelse. Hardware skulle være klassisk og rimeligt diskret, så jeg købte et, meget let brugt, Tama Silverstar der blev strippet.



Målsætningen - at ramme min ungdoms drøm om et 80'er Gretsch med ump, tøk, vumm, og smak på en gang. Jeg har mailet videoer og lydfiler til Henrik som vi har distuteret, og derefter har jeg fulgt hans råd (næsten) 100% ;- )



10' 12' 14' 16' 22' lakeret pianoblack hos en maler på fyn....



Pris - hmmm ikke sikker endnu.... men snart sælger jeg (forhåbentligt) alle de andre sæt



Anledning - Den perfekte 50 års fødselsgave til mig selv...


bd.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tillykke med de 50 og med sættet! Det lyder som om I har en virkelig god dialog.

Er også sikker på du bliver rigtig glad for det... Men...

 

...du skulle da have valgt Yamaha hardware ;-)

 

vi var faktisk igennem Yamaha og DW hardware, men da der ikke skulle bores huller i toms til mounts, så var yamaha lidt ude.. og det var også ret dyrt ..og så ville det også ligne et yamaha.. Tamas er mere diskret!

 

DW faldt udelukkende på prisen.. aldrig har jeg set SÅ overprized reservedele!! 300-350 pr stk for ben mounts!!.. pæne.. jo... men COME ON! )=#%)¤!!

 

må dog sige at den Silverstar hardware er absolut fed.. tomholder er genial!.. fede reifer!!!.. Sound Arb a la Slingerland sticksaver.. cool.

 

lugs er virkelig god kval, claws er virkeligt fede og flotte!

 

Har lidt pladsmangel pt. i huset (læs: jeg blir kylet ud hvis jeg slæber mere ind! ;-) ).. så kan ikke lave fotos af alle dele..

 

meeen mon ikk Sanvig gør det når det er "hjemme" :-)

 

jeg skal jo sige det..ok, men alligevel.. de lyder skide fu**** godt

Link til kommentar
Del på andre sites

er dog selv meget spændt på om jeg har ramt lyden som ønsket!

 

tror det, men ellers kan jeg jo redigere kanterne.. de er lavet så de vil lyde bedst om ½-1 år når de er godt slidt til.. alternativt kan jeg gøre dem lidt rundere end nu.. men Sanvig ka godt lide et kontant smæk i anslaget og ikke for lang tone.. så det har jeg prøvet at lave.. poppel er for at give lidt mere bund og lidt kortere tone.. det er faktisk lykkedes ret godt tror jeg. Det er i hvert fald den mest kontante/kontrollerede 22x17 jeg har lavet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Var et Silverstar ikke en dyr vej til hardware - jeg mener, de har jo ikke været på markedet længe endnu?


Jon

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Var et Silverstar ikke en dyr vej til hardware - jeg mener, de har jo ikke været på markedet længe endnu?

 

 

Jon

 

 

 

 

ikke rigtigt.. MEN det var fordi vi købte et brugt silverstar i 10,12,16,22,14!!.. tog alle lugs.. og andet derfra.. så der er "kun" tilkøbt:

16 tom lugs, 4 bd lugs og 4 claws, 3 GT ben og 3 ben mounts.

 

der mangler en 14/8 bundreife til 14 gt.. den har jeg ikke kunnet opdrive så han får en 14/8 S-hoop jeg havde liggende..

 

havde alle dele skulle købes som reservedele så var delene endt i et mareridt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hmmmm - ja, jeg ved ikke lige hvad lugs med videre koster i alt, hvis man køber dem i løs vægt - men det løber jo op!

Så meget ved jeg da.....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hold da op!

Ja, det gør godt nok ST meget, meget billigt.

Det kan jeg godt se....for eksempel stortrommelugs til mellem 2.20 og 3.30 Euro - meget under halv pris.

 

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

MANGE.. Har ikk regnet det hele sammen men omkring .. Tjae.. 6-8 timer pr kedel er der nok.. Mere på BD.

 

Ps: men kval fra ST fejler altså ikke noget?,, seføli er der meget billige dimser som er noget bras men feks lugs ", special dele og seiding systemer mm. Er jo de samme som mange sælger for det dobbelte.. Eller 3-dobbelte..

 

De fleste gode ting fra ST er Dixon, Worldmax eller Gibraltar som jo laver hardware til langt de fleste mærker (yamaha er vist stadig undtaget men er ikk sikker efter deres flytning til Kina).

Dixon laver feks støbte reifer til Gretsch.. Så man kan købe dem med et gretsch klistermærke på kassen og betale 800kr eller med et dixon og betale 350kr.. Its up to you ;-)

Det fede er at nu er Dixons egne helt magen til Gretsch (har nogle spritnye "Gretsch US" liggende som jeg sammenlignefe med dem jeg satte på en tromme byggede for nylig) inkl den let indad buede yderside i toppen..

Så mangler man nye Gretsch støbtr reifer så køb roligt Dixon. Desværre er der dog ingen dixon 10/5 eller 12/5 reifer at få :-/.. Endnu

 

Tama laver også egne ting mener jeg,, de har i hvert fald nogle ret specielle løsninger som man ikke ser andre steder.. Kval er ret god..

 

Mn desværre er ingen på nivesu med de "gode gamle dage" hvor Premier var kongen og de andre bare halsede efter når det kom til kval., eller Rogers når det gik på opfindsomhed (de lavede verdens første drum rack feks.. Nej det var ikk Pearl ;-))

Link til kommentar
Del på andre sites

damn. der er meget arbejde i sådan et sæt. men flot er det.

 

 

mht. ST. så købte jeg deres guld tubelugs, reifer osv. det er så ringe en kvalitet at det kun er til at smide ud.

ja andre sælger sikkert også disse dele og sikkert til en højere pris. men det gør det jo ikke bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

tja... om det er pearl, gibraltar eller dixon.. same shit som sagt..

 

men at det er til at smide ud forstår jeg ikke.. men nu bruger jeg kun meget lidt i guldfinish, fordi den "forgyldning" jo bare er en billig lak... det er det også på svine fu*** dyre Pearl sæt i øvrigt, så den holder ikke

 

tubelugs (de gode af dem.. der er flere modeller.. køb ikke STs egne) er i lige så god/skidt kval som pearl, DW mm..

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det altid tydeligt på ST's side, om det er deres egne eller andres varer. De Hendrix-washers står der jo ikke noget navn på, og man skal sammeligne billedet på de to hjemmesider for at det kan ses. Jeg synes ikke, han skilter så tydeligt med de forskellige producenter. Jeg kan tage fejl....det er sket før.....eller.......nej, der tog jeg fejl! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu