Rathje Custom :-)


sanvig

Recommended Posts

tror han måler det :-)

 

jeg er begyndt at måle kedlernes grundtone (uden hardware) og skriver det ind i kedlen.. så kan jeg bedre vurdere om kedlerne passer sammen.. men den kombi træ og tykkelse som sanvig har ER meget dyb i klangen.. helt vildt dyb faktisk.

 

Hvorfor uden hardware? Betyder det at tonen ændrer sig, når hardware monteres? Og hvis ja, burde det så ikke være den tone, der er relevant? Men timbre-matching er en rigtig god idé!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

tror han måler det :-)

 

jeg er begyndt at måle kedlernes grundtone (uden hardware) og skriver det ind i kedlen.. så kan jeg bedre vurdere om kedlerne passer sammen.. men den kombi træ og tykkelse som sanvig har ER meget dyb i klangen.. helt vildt dyb faktisk.

Jeg kan godt lide at kedler har bund.. det er nemlig umuligt at tilsætte i studiet uden at komprimere lyden meget og dermed miste dynamik og naturligt BOOoomMM.. lydfolk er gode til det, men jeg ved de er gladere fpr at fjerne bund end tilsætte det på en BD... eller en GT.

Tak :tu:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor uden hardware? Betyder det at tonen ændrer sig, når hardware monteres? Og hvis ja, burde det så ikke være den tone, der er relevant? Men timbre-matching er en rigtig god idé!

 

både og

 

 

1) hardwaren AFKORTER tonen meget.. desværre.. jo mere vægt du tilfører en kedel desto mindre træ og tone..teoretisk set.. i praksis er der utroligt mange ting der spiller ind, så tør ikke sige det er "den endelige sandhed" ;-)

 

2) tonen ændrer sig ikke meget, men den er svært at måle med hardware på da den skal måles uden skind på og så rasler lugs mm. så meget at tonen ikke er til at "fange".. tester pt. med slå med en gummi eller filt kølle på kedlen og sætte tape på inserts osv. men det er ikke lykkedes endnu

 

Og da alle måles på samme måde, så vil tonen jo ændres tilsvarende ens med monteret hardware.. så det burde være ligegyldigt?.. DW måler heller ikke med hardware.. af samme grund.. så.. tror det er ok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu