Fallam Slam Pad


Mathias

Recommended Posts

Hej..

 

For nylig købte jeg et 22" Powerstroke 3 Coated til stortrommen.., Det følger en fallam slam pad med, men jeg ved ikke hvordan den lyder?? Skal jeg sætte den på? Og kan man tage den af igen, i værste fald?

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen.

 

Jeg bruger samme skind, bare i 20".

 

Den effekt Pad'en giver er, at du får mere attack i stortrommelyden. Personligt bruger jeg det kun for at få lidt mere volumen ud af trommen + at skindet holder lidt længere. Uden pad'en har man stadig en fed lyd - mere varm som jeg foretrækker den. Stadig defineret men lige knap samme "klik" som med pad.

 

Og ja, man kan godt tage den af igen, men du kan godt blive nødt til at bruge lidt sprit - den sidder godt fast.

 

 

Vh. Per. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer lidt an på hvor gammelt et Remo PowerStroke skind du har fået fat i. De lidt ældre har en alt for tyk Falam Slam pad som virkelig ødelægger lyden. De nyere har heldigvis fået en tyndere som ikke går så meget ud over lyden.

 

For mig at se er den eneste forbedrende effekt at skindet holder meget længere end ellers.... Men den er jo også fin når et 22" koster en plov :nuke:

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Per siger får du mere attack i stortrommen, og skindet holder også i længere tid. Det kommer så også an på hvilken beater du bruger. Hvis du f.eks. bruger en beater af træ så får du betydeligt mere attack, hvorimod den er mindre bemærkelsesværdig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 måneder senere...
Gæst Anderz

Jeg satte et clear PS 3 på storetromme 1 og smed indpakningen ud.

Lød kanon fedt men coated PS 3 på nr 2 røg efter 2 uger. Køb af en clear PS 3 til nr 2 og denne gang satte jeg så den Falam pitch på for at se hvad den kunne.

Der er ikke den mærkbare forskel i lyd i mine ører. Faktum blev at den blev monteret og jeg måtte lige se om den jeg smed ud stadig var der. Det var den. Den kom på nr 1.

Trommerne er 16*24 Granstar birk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu