Nogle Som Kender Disse Trommer Her ?


saturn1903

Recommended Posts

Har kun hørt lydklip men der lyder de godt

 

Såvidt jeg kan se er det for en stor dels vedkommende Keller kedler.. Plus nogle egne fiber matrialer.. Hardware er standard Dixon hvilket ikke er dårligt.. Bruger det selv ind imellem !! men måske lidt.. fantasiløst?.. Når man har en så stor virksomhed?.. De må næsten ha råd til eget design af hardware.

 

Men som sagt lyder de umiddelbart godt., mahogni sættet lyder som et DRS sæt.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er SUPER-fede trommer! Som I top tre af alle de sæt jeg har spillet på!

 

De havde dem på Drummers Collective da jeg var der, og især deres helt lille sæt med 10-13(gt)-15(BD) plus en lilletromme de laver ved at udhule en "skive" træ er det mest inspirerende sæt. jeg har spillet på og den BEDSTE/ lækreste snare jeg nogensinde har haft i hænderen.

 

Her for små tre år siden, ville jeg gerne have en sådan snare og den viste sig næsten at være umulig at få fat på ;-) Men hvis 4sound nu har fået hul igennem, kan det da være der er håb forude. (nu har min økonomi så desværre ændret sig til den dårlige side siden).

Link til kommentar
Del på andre sites

Canopus er mig bekendt ikke lavet af hverken Keller eller Dixon - men deres egne kedler og egen hardware. Handmade in Japan.

 

F.eks. er Zelkova-trommen en af de mest eksklusive lilletrommer i verden. Ubetalelig og lavet i et stykke udhulet birk. Ikke noget med dampbøjninger, blok-trommer eller andet her!

 

Deres stållilletrommer er også fuldstændigt fantastiske.

 

Canopus er japansk håndværk i verdensklasse og bør sammenligned med blandt andet Brady, Geo Way, Dunnet AK Drums osv. osv.

 

Hvis man tager til New York har de masser af Canopus i Maxwell Drums. Og wowowowow DE LYDER SYYYYGT!

 

Peace!
Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Ok

 

Så undskylder jeg.. Meget

 

Det var fordi deres maple-poplar er magen til kellers samme og deres mahogny-poplar med ahorn rerigs også er magen til keller vintage mahogany i vonfig og så vidt jeg kan bedømme i tykkelser mm.

 

Men det er seføli ikke alt der ligner som ER

 

beklager hvis jeg har fejltolket

 

Hardware er dog standard Dixon.. No doubt der.. Men selv Brady har benyttet de billige dixon serier af hardware.. Feks de to modeller der står(stod?) inde i SC..

 

Men som altid: lyder de godt så lyder de godt!!

 

Nu tror jeg nu også at Canopus laver top top trommer.. Især deres lilletrommer

Og så laver de billigere medium prof trommer.. Ellers overlever man ikke i branchen i dag.

 

Nå.. Nu har kutteren trukket nok i land.. Keller var et gæt.. Men ikke ment nedsættende!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej nej.. Sorry!!

 

Det var ikk meningen.. Kalder det bare jazz ping pong.. Dvs meget pitched op til der hvor tonen kortes meget af .. Hvilket er cool til jazz og motown agtige ting!.. Bruger det selv!.. Men det er ikke så svært at få det til at lyde cool der..

 

Ved dyb stemning kræver det meget mere af kedlen at vise karakter.. Synes jeg altså bare

 

Her er noget der siger lidt mere om kedlen

 

Det er mahogni sættet

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu