Elektronisk


mazman

Recommended Posts

Jeg skal ud og spille Jobs med et halvelektronisk setup,. Men jeg har ingenting,.. Hvad skal jeg bruge,. Har ik prøvet det før,..?? Tænker en drumpad med 6 "rum". ? Skal også bruge noget bass drum agtigt!! Tænker at jeg får de lyde jeg skal bruge fra produceren, så det skal være noget der er kompatibelt,. Altså noget hvor jeg kan fyre samlede lyde fra en computer på? Hvad skal jeg bruge?? Findes det!?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, SPD-SX, vil kunne alt hvad du skal bruge. Eventuelt med en BD-trigger også (som på et digitalt trommesæt), hvis du skal bruge det, men mindre kan muligvis gøre det. Det er en dyr løsning, hvis det kun er et enkeltstående tilfælde.

 

Du skal nok lige have klart svar produceren, og du skal lægge lydene på sample-pad'en, eller om der bare skal et MIDI kabel til hans computer, og så afvikler han samples.

Link til kommentar
Del på andre sites

SPD-sx er vejen frem.
Super intuitiv at arbejde med. Med mulighed for 2x eksterne stereo-triggers/pads + 1x Fodpedal udover de 9 felter på selve maskinen.
Der er både main out, sub out og phones-out. hvilket gør du selv kan styre hvilke ting der går til publikum og hvilke der går til dig selv eller bandets inears. F.eks. click og count-ins.

Alesis samplepad kan være en god start til at prøve ting af med. Men man kommer hurtigt til at synes at mangle en masse features, føling i dit spil og lydkvalitet, der gør at man ønsker at være gået med SPD-sx'eren fra en start.
-Min mening! :)

SPD-sx har mine varmeste anbefalinger!

Redigeret af theregel
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Spdsx er helt klart federe end alesis. Men der er også et stykke vej fra 550,- til de 5.000,- en spdsx koster. Alesis samplepad kan bruges til at trigge samples på pads eller vha trigger. Så hvis det er eneste behov indtil videre, så vil jeg anbefale den. Så kan man jo sælge den igen og købe en spdsx senere, hvis det er.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt drenge,.. Tak for hjælpen,.. Jeg prøver mig bare lidt frem :-) Jeg skal prøve at ha dem i hånden og prøve at bruge dem og se hvordan det fungerer, og så må jeg tage stilling til hvad jeg skal bruge :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan også overveje Yamahas DTX-multi12. Der har du også mulighed for at lægge egne lyde ind, om end i mindre omfang (100MB vs. Spd-sx'ens 2GB). Overvejede den selv, men endte med at købe Spd'en pga. det ekstra sæt udgange, audio in m.v. Fortryder det måske en lille smule nu…

 

Se den hér: http://www.4sound.dk/shop/moduler-og-triggere/yamaha/dtx-multi-12.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu