Øveplade


Gæst Maej Drummer

Recommended Posts

Gæst Maej Drummer

Hej

 

Hvilken øveplade bruger du når du øver, hvis du da bruger øveplade...

 

Jeg bruger selv en rød øveplade fra Remo, syntes selv den er vildt go, og har os fået flere af mine elever til at købe den i stedet for en normal øveplade. For det første lyder den godt, men den er os bare generelt god at øve på. :doo:

post-30-1130001053_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Borde, stole, computere, forbipaserende forvirede får (bor på en lille gård) og alt andet der kan komme lyd ud af... (Prøvede med en pose mel, det kan ikke anbefales da det laver et mega svineri :tu: )

HAHAHAHA :-)B):dev:

 

Maej Drummer: Hvad kostede den øveplade?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Maej Drummer

Den koster omkring 280 kr, men tror ikk de sælger den mere nogle steder... for der er en fejl ved den... den kan kun bruges hvis man har et stativ til pladen, ellers kurer den bare hen af bordet eller hvad man nu sidder ved... så man skal have stativ...

 

jeg har dog fået logget et par stykker ud af slagtøjs centret efterhånde, men det er os kun fordi jeg kender dem, ellers er de ikk så vild med at sælge dem, for de får dem tit retur fordi de har den lille fejl.....

 

Men syns det er oki billigt når man tænker på man får en kanon go øveplade...

Link til kommentar
Del på andre sites

:tu:

Jeg var til orkester stævne her i efterårsferien.

Der så jeg godt en gut der havde den der "røde satan" den var OK fed.

Og ganske rigtigt kørte den rundt mens han spillede....

 

 

Jeg synes kun der er et problem ved de øveplader dèr. (generelt)

Tit har de for "god afjedring", de er simpelthen for lette at spille på.

 

Når de kommer "stemte" fra fabrikken skal de altså skrues et par gange "så de bliver slappere".

 

Derved skal dine hænder, fingre, arme og din teknik arbejde langt mere for "føden".

 

Når du så endelig kommer tilbage til en marchtromme / etc. er det legende let... :( .

 

(Jah, der er en der har set Danish Drumlegends)

 

Måske :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Maej Drummer

jah man kan sagtens få et stativ til den, mener det koster omkring 200-300 kr...

 

Min øveplade var faktisk ikk stemt fra fabrikken af, hvilken jeg egentlig undrede mig over for det plejer de jo at gøre, men på den anden side det er jo os lige meget, man kan jo selv regulerer den... hehe :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Eversmann

Jeg bruger denne her fra Remo:

Remo RT10

 

Den er rigtig god, nem at stemme og det hele. Tror forresten også den er magen til den røde fancy'e Remo plade :D

 

 

Hvis øvepladen glider, er det så bare ikke et spørsgmål om at lime nogle gummi-dutter på bagsiden? Min har sådan en rund gummiring der forhindrer den i at "skride" på bordet. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst nyssa_temp

Jeg bruger En Vic Firth PAD6...egentlig et lidt træls feel, med monstermeget rebound, så skifter lidt til madrassen eller kontorstolen en gang i mellem :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Når de kommer "stemte" fra fabrikken skal de altså skrues et par gange "så de bliver slappere".

 

Derved skal dine hænder, fingre, arme og din teknik arbejde langt mere for "føden".

 

Når du så endelig kommer tilbage til en marchtromme / etc. er det legende let...  .

 

(Jah, der er en der har set Danish Drumlegends)

 

Det er jo dér, jeg gerne vil hen ..

 

Kontorstolen er vejen frem! :lol:

 

.. Min er lavet af noget mærkeligt læder, som nærmest er helt hårdt .. Det er faktisk ekstremt fedt at øve på ! ..

Det giver bare mærker - men sådan er rock'n'roll jo! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger denne her fra Remo:

Remo RT10

 

Den er rigtig god, nem at stemme og det hele. Tror forresten også den er magen til den røde fancy'e Remo plade :P

 

 

Hvis øvepladen glider, er det så bare ikke et spørsgmål om at lime nogle gummi-dutter på bagsiden? Min har sådan en rund gummiring der forhindrer den i at "skride" på bordet. :huh:

jeg har min liggende permanent i vindueskarmen.

Og den hopper lidt afsted efter et minuts tid.

Men har nu klistret den fast med elefantsnot (abetyggegummi) som er det der blå klistrede tingeltangel (mange bruger det til at hænge plakater op med).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Maej Drummer

Den røde remo plade som jeg har er en videre udvikling af remo rt10.... den eneste forskel der er ved de to er self farven og så er min den røde med en lidt mere glat overflade... remo rt10 har en mere rå overflade, men den blir dog hurtigt slidt ned.... den røde har en glat overflade, så den minder mere om et alm. trommeskind....

 

Grunden til at den røde hopper lidt rundt er fordi at gummiringen nedeunder ikk er bred nok og så er der en metalfatning som går for langt ud... derfor siger de at den kun er lavet til at bruge til et stativ... hehe

 

Her er lige et billede af bunden.

post-30-1130093953_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg benytter en HQ 12" (ottekantet) 2 sidet øveplade.... jeg har den siddende på et normalt lilletrommestativ....

der er en hvid side som er blød med meget rebound og en sort side som er hård og næsten ikke lader stikken komme retur....

det er en superfed øveplade som jeg kun kan anbefale....

 

den koster vidst desværre 395 kr (jeg har kun givet 250 fra u.s.a)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg har prøvet flere forskelige øvepads gennem årene og jeg bruger flere forskelige øvepads.=o)

 

jeg har selvfølig den klassiske REMO øvepad i grå også har jeg også en 7" REALFEEL øvepad,men den jeg også bruger en del er en ny øvepad fra SABIAN: en 14" QUIET TONE som er fantastisk da den også kan lægges på en lilletromme også får man en utrolig relistisk lyd og følse af man spiller på en lilletromme,bare med meget mindre volume!=o)

 

jeg kan varmt anbefale de øvepads jeg bruger,de er fantastiske!=o)

 

mvh.jens nielsen.

www.jensnielsen.tk :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige investeret i Thomas Lang's øvesæt :hmm:

 

En bekostelig affære, men mage til super øvesæt skal man lede længe efter B)

 

Jeg har indkøbt en DW7000 dobbeltpedal jeg bruger på sættet, så det render faktisk op i næsten 15.000.- -_-

Men hvad gør man ikke for at kunne øve sig ;-)

Thomas_lang_practice_kit_lg.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Den billigste, og mest optimale løsning, er for mig at se, bare at bruge en madras. Måske enda en pude. både ang pris og feel.

 

Jeg synes at øveplader genetelt giver en meget urealistisk feel. Hvad skal man bruge det man kan på øveplade til, når man når ned på en slap 16'er?!

 

Så det er hvad jeg bruger (den ene gang om året jeg øver teknik :-) ), men jeg har også et Remo puddy pad. det bruger jeg dog så godt som aldrig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu