Brug For En Ordentlig Stol.


Morten Schramm

Recommended Posts

Hey tænkte lige jeg ville spørge herinde da det er det er det sted man få bedst hjælp :)

håber jeg har valgt det rette emne, som jeg siger jeg er rookie ;)

 

Har købt et sæt fredag og med var stol, men ikke den bedste kvalitet, den kan ikke holde da skruerne ikke kan strammes ordentligt så jeg ryger helt ned så sidder ikke den rette stilling så skal sidde på en pude hehe for at få den rette højde og det gider jeg ikke i længden ;)

 

Så vil have en ny stol og gerne en god en, men hvilken skal jeg gå efter.

 

Da jeg er en tung mand skal den kunne holde til noget og gerne med de store sæder da det vil være bedst for enden hehe :)

 

Men da jeg er ny i denne dejlige tromme verden aner jeg jo ikke hvad jeg skal vælge og hvor, prisen er ikke det vigtigste dog er der vel en grænse ved måske 1500-1600 kroner (håber det er nok)

 

Så håber at i kan hjælpe med en god ide, vil helst købe en ny da det er bedre for mig :)

 

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

okay så mit budget er passende for noget godt hvilket er fedt, er der nogle steder online hvor man kan købe dem så jeg kan få det fragtet, bor et sted langt fra en ordenlig musik shop og jeg har hverken kørekort eller bil så hvis jeg kunne få den leveret ville det være super :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er som du skriver at du er er en lidt større type så er en kontorstol uden armlæn det eneste rigtige, og hvis du er ret ny i faget skal du sikkert ikke så meget ud på landevejen nu og her.

 

Jeg har altid (siden 1968) brugt sådan en, og jeg er sikker på det er derfor jeg har en fornuftig ryg i dag.

 

Hvis du køber en af de der HØNSEPINDE som jeg kalder dem, så køb en med rygstøtte, det er godt for ryggen.

 

Hilsen Finn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dine udtalelser er jo altid meget kategoriske, Finn - det er fint nok, men måske er en kontorstol uden ryglæn ikke det ENESTE rigtige.

 

Nu har jeg selvfølgelig ikke spillet så mange år som dig.

 

Jeg har en roc'n'soc, altså med et sæde der minder om den som, der linkes til længere oppe, og den er jeg så glad for, at jeg rent faktisk bruger den som... ...kontorstol. Jeg ved ikke om sådan en også er en hønsepind - den fungerer fint til mine 95 kg..

Redigeret af Kasper Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

 

okay så mit budget er passende for noget godt hvilket er fedt, er der nogle steder online hvor man kan købe dem så jeg kan få det fragtet, bor et sted langt fra en ordenlig musik shop og jeg har hverken kørekort eller bil så hvis jeg kunne få den leveret ville det være super :)

 

http://www.thomann.de/dk/trommer_og_percussion.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale roc 'n soc.

Men før du køber så prøv at skrive til med Nicolaj Fage-Lorenzen herinde (det er ham som står for TS-dagene).

Han købte en fra England, som var noget billigere også med fragt. Det kan være, at han kan huske linket.

 

Jeg ser lige om jeg kan finde linket også

Link til kommentar
Del på andre sites

König & Meyer har lavet en stol, de kalder "Gomezz". At købe den er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Komforten er helt igennem fantastisk, den er satans dekorativ og så kan den holde til vægten af en stationcar fyldt med gear.

Link til kommentar
Del på andre sites

".... og så kan den holde til vægten af en stationcar fyldt med gear."

 

Den afprøvning gad jeg godt have set.

Var det ikke lidt af et problem at få bilen op på stolen, og så blive der uden at vælte ned? :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Dine udtalelser er jo altid meget kategoriske, Finn - det er fint nok, men måske er en kontorstol uden ryglæn ikke det ENESTE rigtige.

 

Nu har jeg selvfølgelig ikke spillet så mange år som dig.

 

Jeg har en roc'n'soc, altså med et sæde der minder om den som, der linkes til længere oppe, og den er jeg så glad for, at jeg rent faktisk bruger den som... ...kontorstol. Jeg ved ikke om sådan en også er en hønsepind - den fungerer fint til mine 95 kg..

 

+1 til det..

 

Altså en kontorstol kan sikkert være ok til nogen.. men den kan f.eks. ikke låses så den ikke drejer.. hvilke i min erfaring ikke er så fedt. Men det er jo smag og behag :-)

Desuden er en kontorstol ikke noget man lige pakker sammen og lægger i stativ kassen ;-)

 

der findes trommestole som i princippet er magen til kontorstole.. de kan dog låses så de ikke drejer.. men de har pneumatisk højdejustering og kan "hoppe" lidt..hvilket igen er smag og behag om man kan lide.. jeg bevæger mig så meget når jeg spiller at det ikke dur til min stil.. er man mere rolig i sin siddeposition er det nok bedre.

 

Gibraltar Roc'n Soc (har 3) eller Tama 1st Chair er også mine favoritter...

huska t Roc'n Soc findes med 2 stelhøjder (lav og høj) som har betydning for hvor lavt/højt de kan justeres.. de fleste er gladest for den lave model (som ikke er standard men de kan bestilles med den).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg har selv to Tama 1st Chair. Den ene er med alm. stel og traktor sæde. Den anden er med hydraulik stel og et hybrid sæde (mellemting af rundt og traktor) Begge med stof, da det er behageliger for mig. Kvaliteten er i top og prisen er fin ift. nogle af de andre anbefalet sæder. Jeg købte den ene stol brugt, men stolen er i en kvalitet som ikke er til at slå ihjel.

Jeg fortrækker hybrid sædet, men prøv forskellige stykker og find ud af om rundt, hybrid eller traktor formen er noget for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu