Afsted Til Musikmesse


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Så er det igen blevet tid til at pakke kufferten - årets Musikmesse i Frankfurt står for døren.

 

I år tager Nicolaj Fage-Lorenzen - tidligere kendt som legolas her på sitet - med, så jeg regner med at vi teamer for hårdt op, og laver nogle små videoklip til jer. :tu:

 

Mens I venter kan I jo se lidt på billederne fra sidste år her.

 

Husk at +1'et Trommeslagerens Google+ side nu du er der :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjekker i op på noget Craviotto? Er lidt lun på de lilletrommer der kommer derfra..

 

 

Paiste er i øvrigt kommet med nogle flere crashes i Twenty Dark-serien, dem må i også gerne prøve at fange lidt billeder af! :)

 

God tur!

Link til kommentar
Del på andre sites

Morgenstund har guld i mund....

 

I dag får jeg min Musikmesse-uskyld taget. Jeg har en garvet guide med, så jeg er helt tryg. GPS har jeg også med, da det vist er STOOOORT!!!

 

Vi vil dedikere en del af dagen i dag til ting og sager til jer på Trommeslageren, så det skal nok blive en fin So Ein Ding-jam, vi får stukket afsted med. Nå! Morgenmaden venter!

 

Hold TS varmt for os så længe!

 

Tchüss!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gunnar og jeg nåede lidt omkring i vores jagt på interessante udstillere og produkter først og fremmest.

Man kan vist roligt bruge udtrykket "The Chinese are here to stay" om det første indtryk af markedet i dag. Det lykkedes os dog at finde nogle forskelligartede vinkler på nyt til jer derhjemme. I kan glæde jer til at se resultatet af Gunnars veltrænede kameraarme og mine "gennemtænkte" spørgsmål, når vi kommer hjem. Jeg tror ikke, I skal regne med ret meget andet end billeder hernedefra mens vi er her. :-)

 

I kan glæde jer til interviews med følgende udstillere:

 

Kelly Brady (Brady Drums)

Jim DeStefano (DW)

Theodore Mihos & Co. (Angel Drums)

Phillip Rhomberg (Pur Cajons)

Gary Devore (Ludwig)

 

Peace and Paradiddles

 

NicoLego

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som om I hygger Jer. Er en anelse misundelig :-)

 

Kunne det evt. være muligt at få en lille anmeldelse af de nye Paiste PST 7 bækkener? Jeg er lidt nysgerrig på dem, og det er ikke meget der er kommet ud omkring dem endnu.

 

Jeg går forbi Paiste og lader stikken falde et par gange på dem, Henrik! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Torsdagen gik med udforskning af andre områder end trommehallen.

 

Yamaha har deres helt egen bygning, og vi fik en snak med de danske trommefolk fra fabrikken, der jo som bekendt har foranlediget en del spørgsmål omkring deres udflytning af fabrik til Kina. Lars Andersen, produktansvarlig for Danmark stillede op til et kort interview omkring deres nye serier: Stage Custom Birch og Absolute Hybrid Maple. Vi fik en kort snak om Yamahas beslutning om pensionering af Recording Custom-serien, The Vinnie Colaiuta Back Line Situation og Yamahas samarbejde med danske trommeslagere (Søren Frost og Peter Düring). Lars er en super rar fyr, og Yamaha er til at tale med, som man siger!

 

I guitarhallen spillede Fender Trio med den franske trommeslager Nicolas Viccaro (Gretsch artist) sammen med Yolanda Charles (Robbie Williams) og guitarist Greg Koch. De tre rykkede mildest talt taget af Fenders eget lille lydisolerede spillested på standen (læs: miniklub med fudt PA!) Vi var heldige at fange Nicolas og Yolanda til en snak efter deres sidste gig.

 

Youtube-fænomenet Gergo Borlai (check ham ud!!!!) spillede sammen med Yolanda Charles på Elixirs stand ved hjælp af konceptet: Roland V-drums, bas gennem pult og AKG-hovedtelefoner til de første 50. Ret fedt koncept, men svært at få filmet med brugbart resultat. Gergo, der netop har overtaget sædet i legendariske Tribal Tech efter Kirk Covington var en tur "under mikrofonen" og gav et indblik i sin approach til trommerne.

 

Ud over at hænge ud og drikke EBS's øl, lave selfies(næsten) sammen med Yolanda og Nicolas efter messelukketid og blive præsenteret for et andet fransk trommefænomen, Damien Schmitt, der gav et lidt alternativt businesscard, hans nye CD og en invitation til en snak fredag, skete der ikke det store. Gaaaaaab!! :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu