Musikmesse 2014 - Paiste Pst7


Nicolaj Fage-Lorenzen

Recommended Posts

Dennis Hentrich bad om et førstehåndsindtryk af de nye PST7 fra Paiste.

 

Jeg var forbi standen, og lod stikke danse på alle de udstillede bækkener; rides, light rides, crashes, thin crashes og hatte.

 

Det overordnede indtryk er, at PST7 er et bækken med en lyd, der nærmest er renset for over-/undertoner, med uhyggelig megen stikdefinition og en nærmest bell-agtig karakteristik. Jeg måtte tampe godt og grundigt på et thin crash 18" for at frembringe bare en smule kompleksitet, som så forsvandt lynhurtigt ved slagophør.

Hattene var med et tydeligt chick, og med lige så stor kontrol af komplekse nuancer, som som crashes og rides.

De beskrives af Paiste som meget kontrollerede, og der må jeg sige, at Schweizerne er så præcise i deres udsagn, som deres bedste urværker! :-)

 

I min verden er det entry level-bækkener, men jeg er også personligt til noget mere komplekst og ukontrolleret, og så aner jeg ikke, hvad de koster? Drumcitys priser på PST8 antyder også starterbækkener, men igen. Jeg kan tage fejl, da jeg ikke er velbevandret i Paiste.

 

Var det brugbart, Dennis? (Jeg fik desværre ikke tid til at lave en fyldestgørende optagelse af dem)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker mange gange! :-)

 

Det er jo i princippet svært at få andre til at lytte til bækkenerne for en, da vi jo alle har forskellig opfattelse af, hvad der er god lyd. Men som du beskriver dem, kunne det faktisk godt være noget for mig. Jeg er jo ikke den helt store fan af den "traditionelle" bækkenlyd. Der er jeg mere til Paiste's lidt glasklare og fokuserede lyd, så de skal da helt sikkert afprøves når de kommer til DK. Også selvom det er mellemklassebækkener. (I min verden er ethvert billigbækken fra Paiste klasser bedre end selv det dyreste topbækken fra Zildjian)

 

Ja, de kommer,(forhåbentlig?), nok til at ligge i enten under niveau eller samme niveau rent prismæssigt som PST8.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu