Musikmesse 2014: Nicolas Viccaro


Recommended Posts

Musikmessen i Frankfurt er overstået for denne gang. Det er derfor tid til at tømme ramkortene og få set på hvad ugen bragte af brugbart materiale. De første lækkerier I bliver præsenteret for fra messen er den sympatiske - og formidabelt velspillende franskmand - Nicolas Viccaro.


Af: Nicolaj Fage-Lorenzen


Det er torsdag, klokken er lige omkring eleve, og Gunnar er til møder med leverandører. Jeg er for første gang på egen hånd på Musikmessen. Min gode ven og guitarist, Jesper, ringer for at mødes. Vi mødes på Fender-standen, da jeg endnu ikke har været i andre haller end 3 - den med trommer.


Da vi passerer Fenders lydisolerede spillested på standen - med plads til små hundrede mennesker - rammes vi af et ondt groove, og vi maser os ind i en totalt proppet Fender-stand. Fender Trio med Greg Koch (guitar), Yolanda Charles (bas) og Nicolas Viccaro (trommer) er i gang med dagens første Fender/Gretsch-showcase, og vi får nærmest blæst hætten af, af den energi og det fabelagtige spil, der vælter ud over den lille scenes kant. De har en fest på scenen, og det forplanter sig til hele stedet, der rocker, nikker og klapper sig gennem de 30 minutters powerperformance.


Minikoncerten slutter, og jeg forlader hallen for at blive super skuffet over Jamiroquai Groove Section, der både spiller fesent og lyder rædderligt pga. husets lydmand der snorksover.


Tilbage i hal 4, men nu til en Elixir-session med Yolanda Charles (igen) og Gergo Borlai på V-drums. Her møder jeg tilfældigt Nicolas Viccaro - trommeslageren fra førnævnte powertrio - der er frisk på en snak efter at Fender-trioens sidste session er klaret. Yolanda Charles er også frisk på et interview, så på to minutter er der linet op til to interviews med de helt fede folk. Jeg får adviseret Gunnar, der rigger op med det hårdeste filmudstyr, og møder op i god tid, så vi kan komme tæt på løjerne.


Hvad der rammer os ved den anden session er en endnu mere intens, energisk og velspillet koncert end om formiddagen. Taget er lige ved at blæse af, og da publikum har forladt stedet, får vi vore to interviews i kassen.


Gunnar har nu tryllet (IGEN!), og har på rekordtid klippet en film til jer, der viser Nicolas’ uhyggeligt fede spil, hans super gode karma og mit relativt stive engelsk. Nok herfra…. Vurdér selv den 28-årige franskmand og hans musikalske evner.


Enjoy!


Link til kommentar
Del på andre sites

Nøøøj han er fed mand!!!!

Og så er han helt vildt flink og ydmyg omkring det... Han havde to Brady snares stående og vente ved Kelly Brady, som kaldte ham en "killer drummer"! Check ham ud på Youtube fra La Note Bleue!!! Jeg tror, han er hustrommeslager der. Fede ting, mine herrer!

 

www.lanotebleue.mc

 

 

Redigeret af Nicolaj Fage-Lorenzen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu