Nye Engelske Tordentønder


Recommended Posts

Jeg har længe ledt efter et sæt i 26-14-16. Har hørt så mange fede 26" efterhånden, så nu måtte jeg eje én - og 14x10 og 16x15 er bare mine favorit-tamstørrelser.

 

Da jeg så fik solgt mine andre sæt, var jeg hurtigt i gang med at lede, og på Instagram så jeg så, at Nick Hopkin i England havde fået et Premier Elite fra 70'erne ind i 26x14, 13x9, 14x10 og 16x15 - coatet i Polychromatic Red.

 

image-1632_5329D92F.jpg

 

Igår kom de så. Virkelig grundigt pakket og delvist skildt ad, så der ikke var noget, der skulle blive skrammet.

 

De blev samlet i løbet af aftenen med en omgang nye skind - jeg har længe spillet coated Emperor over clear Ambassador, men nu skulle der altså ske noget andet. Så det blev clear Controlled Sound black dot over clear Ambassador, og det lyder allerede lovende. Jeg har desværre ikke mulighed for at spille på dem lige med det samme, da jeg er uden øvelokale for tiden. Stortrommen har fået det klassiske clear Powerstroke 3, og på fronten sidder det originale hvide enkeltlagsskind med Premier-logo.

 

thumb-82F6_5329D98C.jpg

 

Til de, der ikke kender Premier Elite, skal det siges, at der er tale om 3-lags birkekedler med forstærkningsringe i bøg, støbte reifer - og ja, så selvfølgelig de smukkeste lugs i verden og meget velfungerende stortrommeben og benmounts på gulvtammen.

 

thumb-D09B_5329D95B.jpg

 

thumb-A1CC_5329D9F4.jpg

 

thumb-5423_5329DAA7.jpg

 

Jeg er glad, og kan i øvrigt kun anbefale Nick Hopkin - virkelig god service fra hans side. Tjek udvalget ud på nickhopkindrums.com, hvis i kan lide gamle trommer. :tu:

 

thumb-3BF8_5329D9BF.jpg

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow! De er da vildt flotte! De ser helt nye ud!

Jeg skal altså også have mig en 26'er engang. Jeg bliver helt misundelig selvom jeg troede, at jeg var ret glad for mit eget sæt..!

 

Røde trommer med de lugs der - velvalgt at have dem stående i stuen!

 

Altså billeder er taknemmelige, og der er nogle ridser her og der, samt en lille "fold" i coatingen på gulvtammen.

 

De står stadig i stuen, men som du nok kan se på billederne, så skaber det lidt logistiske problemer, så de er pakket sammen igen ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Gudfader hvor er det stort - og flot.

 

Ja, Nick er en super fyr.

Vi skrev en del sammen lige før han tog springet udi salg og renovering af gamle trommer - siden har han ikke haft tid til at skrive.

Han er den gode bekræftelse af at man kan tage springet....og lande på benene.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal i have allesammen

 

Rigtigt flot!

Jeg må sgu prøve en 26" en gang. Men rammer køllen ikke lang fra centrum af stortrommen?

Nej, det gør den ikke, jeg vil helst have min kølle til at ramme lige under midten, og det gør den - da jeg tog billederne, var køllen ikke justeret, det er den nu. Jeg har klistret et Falam Slam på, og det sidder lige, hvor jeg plejer at have det til at sidde. Jeg skal sikkert nok lige vænne mig til, at køllen er lidt længere og dermed lidt langsommere, men jeg er vant til at spille 24", så springet er ikke stort ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fandme fedt, det der! PC Red er sgu en i orden finish.

 

 

Jeg kendte ikke siden, men der er/var godt nok nogle gode ting på den. Især det der Resonator med 26'eren... Er der nogen, som vil købe et Mapex Orion?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu