Fjerne Lim Fra Kedler?


k_50

Recommended Posts

Jeg har for nylig byttet mig til et sæt, som er beklædt med noget kunstlæder, som jeg nok gerne vil have af, da det ikke sidder super pænt alle steder. Beklædningen er nem nok at trække af, men der sidder jo så en masse klisterstads tilbage. Så jeg skulle lige høre om der var nogen her, som havde ideer til, hvordan jeg nemmest får det af uden at beskadige lakken indenunder (eller mig selv).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde god erfaring med, da jeg skulle fjerne limen, at give kedlerne en gang olie. Det resulterede i, at limen blev blød/opløst. Herefter tog jeg en polermaskine med et gammelt viskestykke og "polerede" en stor del væk. Skal dog ikke kunne love at det ikke skader lakken - største fare er nok at det bliver meget varmt hvis man polerer for længe på et sted.

 

Kom gerne med en masse billeder af processen:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle 1z produkter kan iøvrigt købes hos P.Christensen (Mercedes) Kolding, Odense og Padborg.

Chrome polish kan også varmt anbefales:-)

Redigeret af Max
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg plejer at bruge varmepistol og et stykke læder til at gnide limen af med.

 

Men det er muligvis for kraftig varme til at lakken kan klare det?

Uhh.. Pas på.. Varmepistol er svær at styre.. Især til lak.. Lige pludselig koger den.. Det vil jeg kraftigt fraråde at bruge til lim fjerning hvor der er lak nedenunder

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Forsinket tak for alle de gode forslag! Jeg har endelig taget mig sammen til at hive beklædningen af den ene tom, bare for at så er jeg nødt til at gennemføre projektet. Limen er stadig lidt "våd" i det og temmelig klistret, og det lykkedes mig at få en smule af med en gulvklud og opvaskevand (det var hvad der lige lå i øveren). Det tog mig så bare noget lignende et kvarter for at få frigjort 10 cm2, så hvis projektet skal overstås inden jul, skal der stadig skrappere ting i brug. Jeg tænker olie som det næste forsøg, da jeg ikke er i besiddelse af power-tools eller et velventileret sted at arbejde.

En google-søgning har også ledt mig i retning af dette og lignende produkter, som jeg ville høre, om nogen havde erfaringer med. Ifølge Tesas produktinformation er det sikker på plasticprdukter, så det burde vel også kunne bruges på sådan en højst sandsynligt plasticbaseret lak(?).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Rensebenzin var en vinder. Indtil videre har jeg fået ordnet 12, 16 og 24, og det har vel taget mig en 4 timers penge eller sådan inklusiv efterfølgende voksbehandling, så det var slet ikke så slemt.

 

 

12" klar og 16" i kø

 

DSC_0058_zpsa8b247e5.jpg

 

 

Udendørs værksted er en vinder, når man bruger benz!

 

DSC_0059_zps5a8ce9f9.jpg

 

 

16" done

 

DSC_0060_zps42c661b0.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

De er jo smukke :-)

 

 

Ja det pynter på det, også selv om de har lidt skrammer, især på stortrommen, som også er falmet en smule. Der er det smart, at benene sidder i de samme huller som spændehusene, for så kunne man lige dreje kedlen en kvart omgang og få en pæn side til at vende opad.

Jeg tror dog alligevel, de ryger til salg igen, når jeg får dem gjort færdig. Selv om looket er fedt og nærmest perfekt til det Disney-balle/karaoke-band, jeg er blevet shanghaiet til, er det sgu ikke helt mig, og de lyder på en måde også lidt for "godt" eller moderne - jeg savner grimhed og en 13" tom...

 

Anyways, her er et par billeder af 24, 12, 16 fra før job i lørdags. 14 og 18, stadig med vinyl, kan skimtes ovre hos percussionisten.

 

DSC_0062_zps12e35f71.jpg

 

DSC_0063_zpsdc3b17e9.jpg

 

DSC_0064_zps6e8472a0.jpg

 

DSC_0066_zpsc8583e8c.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu