Prischeck


van Komen

Recommended Posts

Hej, jeg står til at skulle sælge mit akustiske trommesæt, men før jeg opretter annonce på DBA.dk og her på trommeslageren kunne jeg godt tænke mig at finde en god pris på mit sæt, da jeg ikke ved hvad det er værd, da selve kedlerne ikke er et anerkendt mærke.

Hvad der medfølger til sættet / info om sættet:

Selve sættet består af, en 10'er, 12'er og 14 tammer, og en 20 stortromme. Bemærk at disse tammer har nye Evans skind på top og bund. Nypris omkring 3500
Lilletrommen er en TAMA S.L.P G-Bubinga også med nye evans i top og bund, hvor en puresound custom pro Brass Coil sidder i bunden, nypris til 2900

Sættet medfølger med en 14 AAX stage Hihat til nypris af 2900, en 16 tommer AAX X-plosion crash til nypris af 1800 en 18 tommer AAX X-plosion crash til nypris af 2000, en 20 tommer AAX stage ride til nypris af 2500, alle Sabian selvfølgelig, der medfølger også en 12 tommer Alpha Paiste Metal splash til nypris af 650

Der medfølger også en masse stativer med, hi hat stativet er en to benet tama Speed Cobra, helt nyt, næsten ikke brugt, nypris 1900. Der medfølger et pearl S-2000 lilletrommestativ til en nypris på 1200. Så medfølger der to pearl B-1000 til en ny pris af 1800 samlet. Et yamaha CS655 til nypris af 400. Et yamaha CS755 til nypris af 650. Så medfølger der også små ting såsom to tama holdere til koklokker og andre småting, der medfølger også to koklokker fra LP.

Der medfølger også andre småting så som bækken cleaner, nye evans G2 skins coated og andre.

Samlet giver det en nypris af omkring 23000,-

 

Jeg er i tvivl om hvad prisen er hvis jeg sælger det samlet og om jeg vil få mere ud af at sælge det uden selve kedlerne, da det ikke er af et anerkendt mærke, de lyder super sprødt, det er en Pearl kopi, men der er jo mange som foretrækker de anerkendte mærker.

Tak for at i vil læse, håber at i gider at give noget feedback

Med venlig hilsen

Oliver Marco van Komen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Men altså generelt så er det sjældent du opnår mere end 1/2 nypris uanset stand.. Så det ligger på ca. 50-60% af nyprisen typisk..

 

OG du får mere ud af det og sælger der LANGT nemmere ved at sælge sæt for sig, snare for sig, pedal for sig, stativer hver for sig, bækkener hver for sig

 

Det er realistisk set umuligt at sælge det samlet medmindre du vil acceptere under 40% af nypris og det er sgi ikk fedt for dig

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henrik, tak for dit svar og det havde jeg godt på fornemmelsen at jeg ville ende ud med, men hvis jeg sælger hver for sig, kan jeg måske bare ende ud i at der er noget der ikke bliver solgt, men nu må jeg se :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu