Supraphonic 11. Febr. 1966


Claus

Recommended Posts

Som lovet i en anden tråd kommer hermed billeder af min seneste nyerhvervelse, nemlig en Ludwig Supraphonic 14*5" fra 11. februar 1966 i en fremragende stand.

 

Jeg var heldig at få lov til at købe den af Erik Andersen, som har haft trommen i mange år uden at bruge den, så den har bare stået og forblevet flot med meget lidt pitting, perfekt seiding mekanisme og intern dæmper - døm selv af billederne :-)

 

Tak for handlen, Erik - det er en fantastisk tromme!

 

Mange hilsner

Claus

Ovenfra.jpg

Fra siden.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Min egen 67'er har smidt tøjet (det er alu), så gætter på at din er en stål eller messing?

Så er det vel næsten kun muligt at det er en messing? Ludwig lavede jo ikke stål supras's på nær nogle få prototyper.

jeg har en der heller ikke har smidt tøjet. er dog ikke klar over om det er messing.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der FINDES jo få alu'er der er meget lidt pittede.. Har set et par stykker.. De fleste er bare ikke så pæne som den her!

 

Lidt nørd info:

Ofte vil en messing have enten en rund dæmper drejeknap, og/eller et B præget bag ved enten strainer eller dæmper

 

Oftest ses også andre snare beds på COB versionerne.. De er nemlig normalt med crimped beds (a la slingerland og gretsch).. Dvs "mast ned"

 

Oftest er de også uden serienummer på keystone badges.. ELLER de har B/O badge

 

Ludwig er jo en rodebunke så det er ikke en eksakt videnskab ;-)

 

Denne vil jeg dog med 99% sikkerhed siges alu til :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

En COB/messing 14x5 vejer ca. 8 til 9 lbs, hvilket bliver til ca. 3,6 til 4,0 Kg. Altså en del mere end standard kampvægt for en Alu. Undskyld det store variationsområde, men det er sådan det er opgivet i denne tråd post #6.

 

En gut der er så heldig at have to udgaver, hvoraf den ene er tydeligt mærket BR, skriver i denne tråd post #5 om den bedste metode til at afgøre COB eller COA (vægt og evt. skrabetest).

Han er ejer af 2 styk 14x6½ og de vejer ca. 10.3 lbs, hvilket bliver til 4,67 Kg.

 

I den første tråd er der også henvisninger til de kendetegn henrikrathje nævner som indikatorer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu