Program Til Noder


Recommended Posts

  • 2 uger senere...

Det her spørgsmål har været oppe at vende et par gange. Men lad os bare tage den igen :-)

 

Min oplevelse er, at man skal have pungen op af lommen, hvis man vil have det program der er kan skrive noder på professionelt niveau.

 

Jo dyrere det er, jo flere faciliteter får man, og jo mere fleksibelt er det at bruge.

 

Der er mange fordele, ved at bruge det samme program som sine kolleger. Man kan importere hinandens filer, og give hinanden gode råd. Derfor bruger jeg ofte Sibelius.

 

Men som percussionist og underviser synes jeg, at Finale er langt at foretrække. Det har en tromme editor, hvor man kan assigne forskellige nodehoveder afhængigt af tonehøjden. Det er også meget nemmere og hurtigere at skrive noder med keyboardet/tasturet end i Sibelius.

 

De billige programmer jeg har mødt, bliver jeg hurtigt irriterede på, da jeg synes man lynhurtigt løber ind i en mur, når man vil skrive andet end akkorder og en melodi på 16 takter.

 

Hvis jeg bare skal skrive hurtige tromme charts til eget brug, foretrækker jeg at lave det i hånden.

 

Bedste hilsener

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu